Samochody

Opinie o silniku Audi 1.8 TFSI - 18 TSI opinie

Autor Alicaja Kowalski
Alicaja Kowalski20.01.20246 min.
Opinie o silniku Audi 1.8 TFSI - 18 TSI opinie

Silnik Audi 1.8 TFSI opinie - czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem produkowany przez koncern Volkswagen AG pod marką Audi od 2000 roku zyskał sobie uznanie za wysoką kulturę pracy, niezawodność oraz ciekawy stosunek mocy do pojemności. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej opinii na temat tej popularnej jednostki napędowej stosowanej w wielu modelach Audi.

Kluczowe wnioski:
  • Silnik 1.8 TFSI chwalony jest za dynamiczne osiągi.
  • Niskie spalanie to zaleta tego motoru.
  • Jednostka 1.8 TFSI uchodzi za wytrzymałą i niezawodną.
  • Serwisowanie tego silnika nie należy do najtańszych.
  • Mocniejsze wersje mają problemy z wysokim zużyciem oleju.

Silnik Audi 1.8 TFSI - niezawodność i osiągi

Audi 1.8 TFSI opinie na temat osiągów tego silnika są zdecydowanie pozytywne. Jednostka 1.8 TFSI charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką jak na stosunkowo niewielką pojemność skokową. Maksymalna moc tego silnika w zależności od wersji wynosi od 125 KM do nawet 200 KM.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki oraz systemu bezpośredniego wtrysku paliwa, silnik 1.8 TFSI rozwija naprawdę przyzwoite osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje około 8 sekund w standardowej odmianie, natomiast wersja o mocy 180 KM pozwala osiągnąć 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Jest to rezultat godny sportowych aut.

Z drugiej jednak strony 18 TSI opinie wskazują, że przy wyższych prędkościach daje o sobie znać brak pojemności silnika. Przy prędkościach autostradowych napęd nieco traci wigor, szczególnie przy wyprzedzaniu.

Mimo tej niedoskonałości, silnik 1.8 TFSI zapewnia całkiem dobre osiągi, biorąc pod uwagę pojemność skokową. Dynamiczna charakterystyka sprawia, że świetnie sprawdza się w miejskich warunkach oraz na krętych drogach.

Niezawodność jednostki 1.8 TFSI

Opinie na temat niezawodności silnika 1.8 TFSI są dość pozytywne. Jednostka ta uchodzi za wytrzymałą i odporną na uszkodzenia. Warunkiem jest oczywiście regularna kontrola poziomu oleju i terminowe wykonywanie przeglądów.

Problemy z niezawodnością zdarzają się najczęściej w mocnych wersjach 1.8 TFSI powyżej 170 KM, gdzie większe obciążenie może powodować częstsze usterki. Niemniej jednak, przy właściwej eksploatacji silnik ten jest w stanie przejechać ponad 300 tysięcy kilometrów.

Silnik 1.8 TFSI Audi - opinie o zużyciu paliwa

Kolejnym atutem jednostki 1.8 TFSI są niskie apetyty na paliwo, zwłaszcza jak na auto o dobrej dynamice. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi od 6 do 8 litrów w zależności od wersji i modelu auta.

W trasie przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością można zejść nawet do 5-6 litrów benzyny na 100 kilometrów. Jest to naprawdę dobry wynik biorąc pod uwagę osiągi. Oczywiście przy dynamicznej jeździe zużycie wzrośnie do 9-10 l/100km, ale to raczej norma w tej klasie aut.

18 TSI opinie potwierdzają, że jest to jeden z najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie mocy. Niskie spalanie to zasługa turbodoładowania, które zapewnia dobrą moc przy stosunkowo niewielkiej pojemności.

Czytaj więcej: Jak malować samochód: Lakierowanie auta krok po kroku, porady i najlepsze praktyki

Audi 1.8 TFSI - silnik turbo o dużej mocy

Głównym powodem, dla którego silnik 1.8 TFSI rozwija tak dobre osiągi pomimo niewielkiej pojemności skokowej jest zastosowanie turbosprężarki. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy wynoszący od 220 do 280 Nm jest dostępny już przy niskich obrotach od 1250 do 5000 obr/min.

Turbo pozwala uzyskać "efekt większego silnika" - wysoką moc i moment obrotowy charakterystyczne dla dużych jednostek napędowych. Dlatego też silnik 1.8 TFSI oferuje osiągi godne większych motorów rzędu 2.0 TFSI czy nawet V6.

Co więcej, zastosowanie turbosprężarki pozytywnie wpływa na ekonomikę - duża moc przy stosunkowo niewielkiej pojemności oznacza niższe zużycie paliwa i emisję spalin. Pod tym względem jednostka 1.8 TFSI wypada znacznie lepiej od atmosferycznych odpowiedników.

Wady i zalety silnika 1.8 TFSI w Audi

Opinie o silniku Audi 1.8 TFSI - 18 TSI opinie

Podsumowując, silnik 1.8 TFSI ma zarówno mocne strony jak i pewne niedoskonałości. Do zalet można zaliczyć:

  • Dobre osiągi
  • Niskie spalanie
  • Wysoka kultura pracy
  • Niezawodność przy właściwej eksploatacji

Wady jednostki 1.8 TFSI to przede wszystkim:

  • Brak wigoru przy wyższych prędkościach
  • Wysokie koszty obsługi serwisowej
  • Problemy z nadmiernym zużyciem oleju w mocniejszych wersjach

Mimo tych niedoskonałości, ogólna opinia na temat silnika 1.8 TFSI jest pozytywna. Jest to udana i lubiana przez kierowców jednostka napędowa łącząca dynamiczne osiągi z niskim spalaniem.

Audi 1.8 TFSI - opinie o trwałości silnika

Trwałość i wytrzymałość to mocne strony silnika 1.8 TFSI. Przy prawidłowej eksploatacji jest on w stanie przejechać bezawaryjnie ponad 300-350 tys. kilometrów. Są opinie kierowców, których egzemplarze mają na liczniku nawet 400-500 tys. km.

Kluczowe jest regularne serwisowanie zgodnie z zaleceniami producenta i stosowanie dobrej jakości olejów i paliwa. Nie bez znaczenia jest także styl jazdy - dynamiczna eksploatacja może negatywnie wpłynąć na żywotność silnika.

Mocniejsze wersje powyżej 170 KM są nieco bardziej awaryjne. Jednak ogólnie rzecz biorąc, przy odpowiedniej dbałości o stan techniczny, silnik 1.8 TFSI jest jednostką wytrzymałą i trwałą.

Koszty eksploatacji silnika 1.8 TFSI w Audi

Eksploatacja silnika 1.8 TFSI pod względem kosztów paliwa należy do najbardziej oszczędnych w tej klasie jednostek. Przy spokojnej jeździe realne spalanie wynosi około 6-7 litrów benzyny na 100 km.

Niestety koszty obsługi serwisowej są dość wysokie, co wynika ze skomplikowanej konstrukcji z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Cena przeglądu to najczęściej 500-800 zł. Bardzo drogie są rozrządy, które w ASO Audi mogą kosztować nawet 2500-3000 zł.

Olej silnikowy 5W30 1l 100 zł
Filtr oleju 50 zł
Przegląd 500-800 zł
Pasek rozrządu 1200-1500 zł

Biorąc pod uwagę wysoką wytrzymałość i trwałość jednostki 1.8 TFSI, nie są to jakieś zaporowe koszty. Niemniej jednak, warto pamiętać o tym planując eksploatację auta z tym silnikiem.

Podsumowanie

Silnik 1.8 TFSI od Audi budzi sporo emocji i opinie na jego temat są bardzo podzielone. Z jednej strony chwali się go za dynamiczne osiągi, niskie spalanie i niezawodność. Z drugiej wskazuje wady takie jak słabsze przyspieszenie przy wyższych prędkościach czy wysokie koszty eksploatacji.

Audi 1.8 TFSI opinie podkreślają, że jest to silnik o ciekawej charakterystyce - turbodoładowanie zapewnia mu wysoką moc pomimo niewielkiej pojemności skokowej. Pozwala to uzyskać dobre osiągi przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Do tego jednostka uchodzi za wytrzymałą i odporną na uszkodzenia.

Z drugiej strony 18 TSI opinie zwracają uwagę na wady tego silnika. Przede wszystkim słabnie on przy wyższych obrotach, co utrudnia dynamiczne wyprzedzanie na autostradzie. Poza tym koszty eksploatacji i obsługi serwisowej należą do wysokich w tej klasie jednostek napędowych.

Podsumowując, silnik 1.8 TFSI to udana konstrukcja dla kogoś, kto ceni dobre osiągi, niskie spalanie i nie przeszkadzają mu dość wysokie koszty utrzymania. Jeśli natomiast priorytetem jest wigor przy wyższych prędkościach, lepiej rozważyć alternatywę.

Najczęstsze pytania

Silnik 1.8 TFSI rozwija moc od 125 KM do 200 KM w zależności od wersji. Pozwala to na sprint do 100 km/h w czasie od 8 do 7 sekund. Maksymalny moment obrotowy wynosi od 220 do 280 Nm. Jednostka zapewnia dobre osiągi jak na pojemność skokową.

Średnie spalanie tego silnika w cyklu mieszanym wynosi 6-8 litrów benzyny na 100 km. W trasie realnie można zejść do 5-6 l/100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę osiągi.

Ogólnie silnik ten uchodzi za wytrzymały i odporny na uszkodzenia. Przy regularnym serwisowaniu jest w stanie przejechać ponad 300 tys. km. Mocniejsze wersje bywają bardziej awaryjne.

Do wad tego silnika należą słabsze osiągi przy wyższych prędkościach, problemy z nadmiernym zużyciem oleju oraz wysokie koszty obsługi serwisowej.

Tak, pod warunkiem, że nie przeszkadza nam nieco wyższy koszt obsługi. Silnik ten łączy dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa i niezawodnością.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wszystko, co Musisz Wiedzieć o Jazdzie na Suwak - Kiedy, Jak i Dlaczego Jest Obowiązkowa
  2. Jak polerować auto - Polerka lakieru i samochodu krok po kroku
  3. Uszczelniacz chłodnicy - Najlepsze produkty i porady ekspertów
  4. Sprawdzenie historii pojazdu ze Szwecji - VIN check online
  5. Porównaj Wymiary Samochodu Dostawczego i Busa - Znajdź Optymalne Rozmiary dla Twojej Firmy
Autor Alicaja Kowalski
Alicaja Kowalski

Jako instruktorka nauki jazdy dzielę się 15-letnim doświadczeniem w szkoleniu kursantów. Omawiam przepisy ruchu drogowego i techniki prowadzenia pojazdów. Wyjaśniam zagadnienia związane z uzyskaniem uprawnień do kierowania autami, motorami i ciężarówkami.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Toyota Corolla - którą wybrać?
SamochodyToyota Corolla - którą wybrać?

Wybór nowego samochodu zawsze wiąże się z wieloma emocjami i wyzwaniami. Nawet jeśli wiesz, jaki chcesz model, zawsze pozostaje jeszcze decyzja odnośnie konkretnego wariantu. Nie inaczej jest w przypadku Toyoty Corolli, auta od lat będącego symbolem innowacji, niezawodności i świetnego designu. Która wersja będzie dla Ciebie najlepsza? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników
SamochodySilnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników

Opinie użytkowników na temat silnika 2.0 TDI 170 KM Common Rail, czyli konstrukcji stosowanej m.in. w Volskwagenach i Audi. Zebrane tu informacje o mocy i osiągach, zużyciu paliwa, kosztach eksploatacji oraz komforcie jazdy. Sprawdź, czy warto wybrać tę jednostkę napędową.