Samochody

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników

Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk25.01.20248 min.
Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail opinie wśród kierowców są generalnie pozytywne, choć nie brakuje też głosów krytyki. Artykuł ten zbiera opinie użytkowników na temat tej jednostki napędowej pod kątem mocy i osiągów, zużycia paliwa, niezawodności, komfortu jazdy oraz kosztów eksploatacji.

Kluczowe wnioski:
  • Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką i mocą, choć dla niektórych to ciągle za mało.
  • Spalanie według kierowców jest raczej dobre, oscyluje wokół 6 l/100 km w cyklu mieszanym.
  • Niezawodność i trwałość tej jednostki napędowej oceniana jest pozytywnie po przebiegu powyżej 200 tys. km.
  • Komfort jazdy zapewnia, choć hałasu przy wyższych obrotach nie brakuje.
  • Koszty eksploatacji są typowe dla diesla, przeglądy co 30 tys. km.

Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - moc i osiągi

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail cieszy się dobrymi opiniami pod względem mocy i osiągów. 170 KM to całkiem niezły wynik jak na 2-litrowego diesla. Przyspieszenie do setki zajmuje poniżej 10 sekund, a prędkość maksymalna sięga 210-220 km/h. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm przy obrotach 1750-2500 obr./min, dzięki czemu dysponuje dobrą elastycznością.

Użytkownicy chwalą dynamiczną charakterystykę jednostki napędowej i brak problemów z wyprzedzaniem czy włączaniem się do ruchu. Na autostradzie również radzi sobie całkiem nieźle. Do mocniejszych samochodów osobowych trochę brakuje, ale na co dzień 170 KM w zupełności wystarcza. Samochód dobrze reaguje na "gaz" i szybko nabiera prędkości po redukcji biegów.

Oczekiwania spore, dynamiki mogłoby być więcej

Z drugiej strony są i tacy kierowcy, którzy oczekują po 170-konnym silniku jeszcze lepszej dynamiki i reakcji na pedał gazu. Dla niektórych to wciąż za mało jak na teoretycznie mocarny diesel. Na niskich obrotach moment obrotowy nie jest oszałamiający, a samochód wolniej reaguje na "gaz". Być może to kwestia oczekiwań - skoro pod maską pracuje duży silnik,to automatycznie rosną wymagania.

Podsumowując, opinie silnik 2.0 TDI 170 KM dotyczące mocy i osiągów są pozytywne. Jednostka zapewnia całkiem dobre osiągi jak na tej pojemności, choć dla części amatorów mocnych wrażeń to nadal za mało. Jest jednak na tyle elastyczna i dynamiczna, że sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w trasie.

Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - zużycie paliwa

Kolejny ważny parametr każdego diesla, czyli spalanie, również zbiera pozytywne opinie w przypadku silnika 2.0 TDI 170 KM. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi ok. 6 litrów na 100 kilometrów, co jest całkiem niezłym wynikiem.

Na autostradzie przy 130 km/h spalanie wynosi średnio 7 litrów, w mieście ok. 8 l/100km. Jak na diesla o mocy 170 KM to naprawdę dobre osiągi. Dla porównania, benzynowe odpowiedniki tego silnika potrafią palić w mieście ponad 2-3 litry więcej!

Zużycie paliwa 2.0 TDI 170 KM Miasto: ok. 8 l/100 km
Autostrada: ok. 7 l/100 km przy 130 km/h Cykl mieszany: ok. 6 l/100 km

Co ważne, deklarowane przez producenta 6 litrów w mieszanym cyklu jezdny jest w praktyce osiągalne, pod warunkiem spokojnej jazdy. Przy dynamicznej jeździe i częstym korzystaniu z mocy silnika spalanie wzrasta do 7-8 litrów. Niemniej w dalszym ciągu są to całkiem przyzwoite wyniki.

Czytaj więcej: Wymiana żarówki Mazda 3 - Krok po kroku, jak wymień żarówkę H7 w swoim Mazda 3

Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - niezawodność i trwałość

Niezawodność i wytrzymałość jest kluczową kwestią dla każdego silnika. W tym względzie 2-litrowy diesel z Common Rail również nie zawodzi. Usterki zdarzają się rzadko, a przy prawidłowej eksploatacji jednostka napędowa jest w stanie przejechać nawet i 400-500 tys. kilometrów.

Nie brakuje opinii użytkowników, którzy mają na liczniku 200-300 tys. km i silnik nadal pracuje bez zarzutu, bez wycieków czy spadku mocy. Jest to zasługa solidnej, wytrzymałej konstrukcji, która przy prawidłowej eksploatacji jest w stanie posłużyć przez długie lata. To zdecydowanie mocny punkt tego silnika.

Po 300 tys. km nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń do pracy mojego diesla 170 KM. Zero usterek, wycieków, spadku mocy. Do tej pory nie musiałem wymieniać rozrządu, a filtr cząstek stałych też działa bez zarzutu. Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony jego niezawodnością - polecam!

Typowe usterki

Do najczęstszych usterek w tym silniku należą uszkodzenia:

  • Turbosprężarki
  • Pompy wtryskowej
  • Rozrządu

Poważniejsze awarie zdarzają się jednak stosunkowo rzadko. Znaczna część egzemplarzy przekracza 200-300 tys. km bez większych remontów. Pod warunkiem regularnego serwisowania silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail jest więc konstrukcją wytrzymałą i niezawodną.

Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - komfort jazdy

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników

Mocne strony tej jednostki napędowej to także wysoki komfort podróżowania. Silnik charakteryzuje się kulturą pracy - jest cichy i delikatny w swoim działaniu. Przy spokojnej jeździe właściwie go nie słychać. Wyższy poziom hałasu pojawia się dopiero od 3500 obr./min, przy dynamicznym przyspieszaniu.

Dobrze wyciszona komora silnika oraz wysokiej jakości materiały tłumiące drgania skutecznie eliminują nieprzyjemne odgłosy i wibracje. W kabinie jest więc cicho i przyjemnie - nawet wytłumienie wnętrza nie jest konieczne.

Diesel 170 KM dobrze sprawdza się zarówno w trasie, jak i w mieście, zapewniając wysoki komfort jazdy. Jego duży moment obrotowy pozwala na spokojne przyspieszanie bez konieczności "kręcenia" silnika na wysokie obroty. To ważna zaleta tego silnika.

Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - dynamika i przyspieszenie

Moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm zapewniają tej jednostce napędowej całkiem dobre osiągi jeśli chodzi o dynamikę jazdy i przyspieszenie. Standardowo montowany jest w pojazdach segmentu C i D, gdzie taki poziom mocy jest już całkiem niezły.

Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje poniżej 10 sekund, a prędkość maksymalna sięga 210-220 km/h w zależności od modelu auta. Dynamicznie auto zachowuje się poprawnie, choć oczywiście nie może równać się z sportowymi odpowiednikami.

Niska moc na niskich obrotach

Pewną niedogodnością jest fakt, że maksymalny moment obrotowy diesel osiąga dopiero przy 1750 obr./min. Do tego progu auto nieco wolniej reaguje na "gaz". Być może to kwestia nieco za wysokiego strojenia, ale może irytować zwłaszcza amatorów dynamicznej jazdy.

Niemniej jak na tego typu konstrukcję, osiągi i zwinność są zadowalające. Auto dobrze zrywa do przodu po redukcji biegów, a na wyższych obrotach niczego mu nie brakuje. Pod tym względem opinie są więc raczej pozytywne.

Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - serwisowanie i koszty eksploatacji

Ostatni ważny parametr każdego silnika, czyli koszty jego utrzymania. W tym względzie 2-litrowy diesel z CR również wypada całkiem dobrze. Części i materiały eksploatacyjne nie należą do najtańszych, ale nie są też przesadnie drogie. Koszty serwisowania są typowe dla tego segmentu.

Zalecane przeglądy to co 30 tys. km lub 2 lata. Olej wymienia się co ok. 10-15 tys. km w zależności od stylu jazdy. Do tego dochodzą okresowe wymiany filtrów kabinowych, paliwa i oleju.

Biorąc pod uwagę solidną, wytrzymałą konstrukcję tego silnika, nie należy spodziewać się częstych, poważnych awarii. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnych przeglądach i wymianach płynów, koszty utrzymania tej jednostki napędowej nie powinny być zbyt wysokie.

Podsumowanie

Podsumowując, opinie silnik 2.0 TDI 170 KM generalnie są pozytywne. Moc i osiągi są dobre jak na tego typu jednostkę napędową, aczkolwiek część kierowców oczekiwałaby jeszcze większej dynamiki. Zużycie paliwa rzędu 6 litrów w cyklu mieszanym to konkretny atut, zwłaszcza w porównaniu do benzynowych odpowiedników.

Co istotne, niezawodność i trwałość tego silnika są na wysokim poziomie. Przy odpowiednim traktowaniu jest on w stanie przejechać nawet 300-400 tys. km bez poważniejszych awarii. Do tego komfort akustyczny jest bardzo dobry. W kabinie panuje przyjemna cisza i brak wibracji.

Jeśli chodzi o wady, to przede wszystkim niska moc maksymalna na niskich obrotach, przez co auto nie zawsze dynamicznie reaguje na gaz. Poza tym typowe dla diesla koszty eksploatacji i konieczność regularnych wymian oleju co 10-15 tys. km. Niemniej są to raczej niedogodności, a nie poważne wady.

Biorąc pod uwagę wszystkie "za" i "przeciw", 2.0 TDI 170 KM Common Rail to udana, godna polecenia jednostka napędowa, która sprawdzi się zarówno w mieście, jak i trasie. Zdecydowanie warto brać ją pod uwagę przy wyborze nowego diesla.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wszystko, co Musisz Wiedzieć o Jazdzie na Suwak - Kiedy, Jak i Dlaczego Jest Obowiązkowa
  2. Jak polerować auto - Polerka lakieru i samochodu krok po kroku
  3. Uszczelniacz chłodnicy - Najlepsze produkty i porady ekspertów
  4. Kiedy można zdawać prawo jazdy - terminy i wymagania
  5. Porównaj Wymiary Samochodu Dostawczego i Busa - Znajdź Optymalne Rozmiary dla Twojej Firmy
Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk

Jako kobieta-kierowca prowadzę bloga dla pań za kółkiem. Dzielę się doświadczeniami, poradami, ciekawostkami motoryzacyjnymi z perspektywy kobiety. Omawiam zagadnienia związane z bezpieczeństwem, wychowywaniem dzieci w ruchu drogowym, wizerunkiem kobiety za kółkiem.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Toyota Corolla - którą wybrać?
SamochodyToyota Corolla - którą wybrać?

Wybór nowego samochodu zawsze wiąże się z wieloma emocjami i wyzwaniami. Nawet jeśli wiesz, jaki chcesz model, zawsze pozostaje jeszcze decyzja odnośnie konkretnego wariantu. Nie inaczej jest w przypadku Toyoty Corolli, auta od lat będącego symbolem innowacji, niezawodności i świetnego designu. Która wersja będzie dla Ciebie najlepsza? Odpowiedź znajdziesz w artykule!