Samochody

Peugeot 5008 1.6 HDI – Opinie o wersji 1.6 HDI i jej wady, które warto znać

Alicja Kowalski16 listopada 20246 min
Peugeot 5008 1.6 HDI – Opinie o wersji 1.6 HDI i jej wady, które warto znać

Peugeot 5008 1.6 HDI to popularny wybór wśród rodzinnych minivanów. Ten przestronny i funkcjonalny samochód, wyposażony w ekonomiczny silnik wysokoprężny, przyciąga uwagę wielu kierowców. Jednak jak każdy pojazd, ma swoje mocne i słabe strony.

W tym artykule przyjrzymy się bliżej wersji 1.6 HDI Peugeota 5008. Omówimy opinie użytkowników, najczęstsze problemy techniczne oraz koszty eksploatacji. Niezależnie od tego, czy rozważasz zakup tego modelu, czy już jesteś jego właścicielem, znajdziesz tu cenne informacje, które pomogą Ci lepiej zrozumieć ten samochód.

Specyfikacja techniczna silnika 1.6 HDI w Peugeot 5008

Silnik 1.6 HDI w Peugeot 5008 to jednostka napędowa, która zdobyła popularność wśród kierowców ceniących ekonomię jazdy i przyzwoite osiągi. Ten czterocylindrowy diesel o pojemności 1560 cm³ występuje w kilku wariantach mocy, najczęściej spotykane to 110 KM i 115 KM.

Maksymalny moment obrotowy, w zależności od wersji, wynosi od 240 do 270 Nm, co zapewnia dobrą elastyczność w codziennej jeździe. Silnik ten współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oferując kierowcom wybór dopasowany do ich preferencji.

Parametry techniczne silnika 1.6 HDI

  • Pojemność skokowa: 1560 cm³
  • Moc maksymalna: 110-115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 240-270 Nm
  • Liczba cylindrów: 4
  • Norma emisji spalin: Euro 5/6

Zalety jednostki napędowej 1.6 HDI w modelu 5008

Jedną z kluczowych zalet silnika 1.6 HDI w Peugeot 5008 jest jego ekonomiczność. W cyklu mieszanym, zużycie paliwa oscyluje wokół 5-6 l/100 km, co przy dużym i przestronnym samochodzie rodzinnym jest wynikiem godnym uwagi. To sprawia, że Peugeot 5008 1.6 HDI jest atrakcyjną opcją dla osób szukających oszczędnego auta do codziennej eksploatacji.

Kolejną zaletą jest elastyczność silnika. Wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów przekłada się na komfortową jazdę w mieście i na trasie. Kierowcy chwalą płynność pracy jednostki i jej cichą pracę, co dodatkowo podnosi komfort podróżowania.

Porada: Aby w pełni wykorzystać zalety silnika 1.6 HDI, warto regularnie wykonywać przeglądy i stosować olej silnikowy wysokiej jakości. To pozwoli utrzymać jednostkę w dobrej kondycji przez długie lata.

Czytaj więcej: Renault Clio 4 wymiary - co warto wiedzieć przed zakupem tego auta?

Najczęstsze usterki silnika 1.6 HDI - na co zwrócić uwagę

Mimo wielu zalet, Peugeot 5008 1.6 HDI nie jest wolny od wad. Jednym z najczęściej zgłaszanych problemów jest awaria dwumasowego koła zamachowego. Objawia się to drganiami podczas ruszania i stukaniem przy niskich obrotach. Wymiana tego elementu może być kosztowna, dlatego warto zwrócić na to uwagę przy zakupie używanego egzemplarza.

Innym elementem wymagającym uwagi są wtryskiwacze. W niektórych przypadkach mogą one ulec zatarciu lub zanieczyszczeniu, co prowadzi do nierównej pracy silnika i zwiększonego zużycia paliwa. Regularne czyszczenie wtryskiwaczy może zapobiec poważniejszym awariom.

Lista najczęstszych usterek 1.6 HDI

  • Awaria dwumasowego koła zamachowego
  • Problemy z wtryskiwaczami
  • Zużycie turbosprężarki
  • Awarie filtra cząstek stałych (DPF)
  • Wycieki oleju z okolic miski olejowej

Koszty eksploatacji Peugeot 5008 z silnikiem 1.6 HDI

Zdjęcie Peugeot 5008 1.6 HDI – Opinie o wersji 1.6 HDI i jej wady, które warto znać

Eksploatacja Peugeota 5008 z silnikiem 1.6 HDI nie należy do najdroższych, ale warto być świadomym potencjalnych wydatków. Podstawowe przeglądy, obejmujące wymianę oleju i filtrów, to koszt rzędu 500-700 zł. Warto jednak pamiętać, że co 60-90 tysięcy kilometrów należy wymienić pasek rozrządu, co jest już większym wydatkiem, sięgającym nawet 1500-2000 zł.

Jeśli chodzi o części eksploatacyjne, klocki hamulcowe to wydatek rzędu 200-300 zł za komplet, natomiast tarcze hamulcowe to koszt około 400-600 zł za parę. Warto również uwzględnić potencjalne koszty naprawy wcześniej wspomnianych elementów, takich jak dwumasowe koło zamachowe czy wtryskiwacze, które mogą znacząco wpłynąć na budżet.

Element Szacunkowy koszt
Podstawowy przegląd 500-700 zł
Wymiana rozrządu 1500-2000 zł
Klocki hamulcowe (komplet) 200-300 zł
Tarcze hamulcowe (para) 400-600 zł

Opinie użytkowników o Peugeot 5008 1.6 HDI

Użytkownicy Peugeota 5008 z silnikiem 1.6 HDI generalnie wyrażają pozytywne opinie o tym modelu. Chwalą przede wszystkim przestronność wnętrza, komfort jazdy oraz ekonomiczność. Wielu kierowców podkreśla, że mimo sporych gabarytów samochodu, zużycie paliwa pozostaje na satysfakcjonującym poziomie.

Jednocześnie, niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na wady Peugeota 5008 1.6 HDI. Najczęściej wymieniane są problemy z elektroniką, szczególnie w starszych rocznikach. Pojawiają się również głosy o stosunkowo wysokich kosztach niektórych napraw, zwłaszcza tych związanych z układem napędowym.

Opinia użytkownika: "Jeżdżę Peugeotem 5008 1.6 HDI od 3 lat. Przestronność i komfort to jego największe atuty. Spalanie w mieście około 7l/100km, na trasie schodzi nawet do 5l. Jedyny minus to awaryjność elektroniki, ale poza tym jestem bardzo zadowolony."

Porównanie 1.6 HDI z innymi silnikami w gamie 5008

W gamie silnikowej Peugeota 5008, oprócz jednostki 1.6 HDI, znajdziemy również mocniejsze diesle, takie jak 2.0 HDI, oraz silniki benzynowe. Porównując Peugeot 5008 1.6 HDI z wersją 2.0 HDI, zauważymy, że ta druga oferuje więcej mocy i lepsze osiągi, szczególnie przy pełnym obciążeniu pojazdu.

Jednak opinie o Peugeot 5008 2.0 HDI wskazują, że większy silnik może generować wyższe koszty eksploatacji. 1.6 HDI pozostaje zatem rozsądnym kompromisem między osiągami a ekonomią, szczególnie dla kierowców, którzy nie potrzebują nadmiernej mocy.

Porównanie silników w Peugeot 5008

Parametr 1.6 HDI 2.0 HDI
Moc 110-115 KM 150-180 KM
Moment obrotowy 240-270 Nm 370-400 Nm
Średnie spalanie 5-6 l/100km 6-7 l/100km

Czy warto kupić używany Peugeot 5008 1.6 HDI?

Decyzja o zakupie używanego Peugeota 5008 1.6 HDI powinna być poprzedzona dokładną analizą konkretnego egzemplarza. Samochód ten może być dobrym wyborem dla osób poszukujących przestronnego, komfortowego i stosunkowo ekonomicznego auta rodzinnego. Jednak należy mieć świadomość potencjalnych wad Peugeota 5008 1.6 HDI i związanych z nimi kosztów napraw.

Przy zakupie warto zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny silnika, układ napędowy oraz elektronikę. Dobrze zachowany egzemplarz z udokumentowaną historią serwisową może służyć przez wiele lat, zapewniając komfortowe i ekonomiczne użytkowanie. Jednak w przypadku zaniedbanych egzemplarzy, koszty doprowadzenia auta do dobrego stanu mogą być znaczące.

  • Sprawdź historię serwisową i przebieg pojazdu
  • Zwróć uwagę na typowe usterki silnika 1.6 HDI
  • Przetestuj wszystkie funkcje elektroniczne
  • Oceń ogólny stan nadwozia i wnętrza
  • Rozważ wykonanie profesjonalnej diagnostyki przed zakupem

Podsumowując, Peugeot 5008 1.6 HDI to interesująca propozycja dla rodzin poszukujących przestronnego i ekonomicznego auta. Mimo pewnych wad, przy odpowiedniej dbałości może służyć przez długie lata. Kluczem do zadowolenia z zakupu jest znalezienie egzemplarza w dobrym stanie technicznym i regularna konserwacja.

Podsumowanie

Peugeot 5008 1.6 HDI to przestronny i ekonomiczny samochód rodzinny, oferujący dobry kompromis między osiągami a kosztami eksploatacji. Mimo pewnych wad, takich jak potencjalne problemy z dwumasowym kołem zamachowym czy wtryskiwaczami, przy odpowiedniej dbałości może służyć przez długie lata.

Kluczowe jest regularne serwisowanie i świadomość typowych usterek. Przy zakupie używanego egzemplarza warto dokładnie sprawdzić jego stan techniczny i historię. Peugeot 5008 1.6 HDI może być dobrym wyborem dla osób ceniących komfort, przestrzeń i niskie zużycie paliwa.

Najczęstsze pytania

Przy regularnej konserwacji silnik 1.6 HDI może wytrzymać nawet 300-350 tysięcy kilometrów. Kluczowe są terminowe wymiany oleju i przestrzeganie zaleceń producenta.

Tak, dzięki dobremu komfortowi jazdy i ekonomicznemu silnikowi, Peugeot 5008 1.6 HDI sprawdza się dobrze w dalekich podróżach, zapewniając niskie zużycie paliwa.

Zaleca się wymianę oleju co 15-20 tysięcy kilometrów lub raz w roku, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Regularna wymiana oleju jest kluczowa dla trwałości silnika.

Problemy z filtrem cząstek stałych (DPF) mogą wystąpić, szczególnie przy częstej jeździe na krótkich dystansach. Regularna jazda na dłuższych trasach pomaga w regeneracji filtra.

W segmencie dużych vanów warto rozważyć także modele takie jak Citroën Grand C4 Picasso, Volkswagen Touran czy Ford S-Max, które oferują podobną przestronność i funkcjonalność.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jak wymienić prawo jazdy w Polsce – krok po kroku, by uniknąć problemów
  2. Skrzyżowanie z pierwszeństwem łamanym: Wszystko o zasadach, sygnalizacji i skręcie w lewo na drodze
  3. Super Płace instrukcja: Kompleksowy poradnik obsługi programu
  4. Peugeot GT Line – Co oferuje ta atrakcyjna wersja? Przegląd funkcji
  5. Auto w automacie do 30 tys. zł: Najlepsze oferty i modele warte uwagi
Autor Alicja Kowalski
Alicja Kowalski

Jako instruktorka nauki jazdy dzielę się 15-letnim doświadczeniem w szkoleniu kursantów. Omawiam przepisy ruchu drogowego i techniki prowadzenia pojazdów. Wyjaśniam zagadnienia związane z uzyskaniem uprawnień do kierowania autami, motorami i ciężarówkami.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły