jakjezdzisz.pl
Samochody

Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi

Elżbieta Bryk8 stycznia 2024
Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi

Rozrząd S-Max 2.0 TDCi to kluczowy element silnika diesla, odpowiedzialny za sterowanie zaworami i fazowanie pracy silnika. Uszkodzenie paska prowadzi do rozregulowania silnika, a w konsekwencji do bardzo kosztownej naprawy. W artykule opiszemy objawy zużycia paska rozrządu, koszty i sposób naprawy oraz wymiany paska w S-Max 2.0 TDCi.

Kluczowe wnioski:
  • Pasek rozrządu w silniku 2.0 TDCi S-Max powinno wymieniać się co określoną liczbę kilometrów.
  • Objawami świadczącymi o konieczności naprawy/wymiany paska są m.in. stukanie, pukanie silnika.
  • Naprawa i wymiana paska to koszt rzędu 1500-2500 zł w zależności od warsztatu.
  • Należy regularnie kontrolować stan paska, aby uniknąć drogich awarii silnika.
  • Wymianę paska warto połączyć z wymianą kół zamachowych i rolki napinającej.

Rozrząd S-Max 2.0 TDCi - wymiana paska

Pasek rozrządu jest jednym z kluczowych elementów silnika diesla 2.0 TDCi w Fordzie S-Max. Odpowiada za napęd wałków rozrządu, dzięki czemu możliwe jest sterowanie zaworami i właściwe fazowanie pracy silnika. Po przebiegu określonej liczby kilometrów konieczna jest wymiana paska rozrządu ze względów bezpieczeństwa.

Producent zaleca wymianę paska rozrządu w silniku 2.0 TDCi S-Max co 190 tys. kilometrów. Odstępstwa od tego zalecenia mogą skutkować zerwaniem lub nadmiernym rozciągnięciem paska, a to z kolei prowadzi do kosztownych napraw silnika.

Objawy zużycia paska rozrządu

Decydując się na wymianę paska warto zwrócić uwagę na pewne objawy wskazujące na jego zużycie. Należą do nich:

  • charakterystyczne stukanie lub pukanie z przodu silnika
  • trudności z uruchomieniem silnika
  • nierówna praca silnika

Tego typu sygnały oznaczają, że pasek uległ już rozciągnięciu i nie wykonuje prawidłowo swojej pracy. Ignorowanie ich grozi poważniejszymi konsekwencjami - np. zerwaniem paska rozrządu podczas jazdy.

Koszt naprawy rozrządu 2.0 TDCi

Naprawa rozrządu w silniku 2.0 TDCi wiąże się zazwyczaj z kosztami rzędu 1500-2500 zł. W skład typowej naprawy rozrządu wchodzą:

wymiana paska rozrządu ok. 400-600 zł
wymiana rolki napinającej ok. 100-200 zł
wymiana kół zamachowych ok. 800-1200 zł
robocizna ok. 200-500 zł

Największy koszt przy naprawie rozrządu 2.0 TDCi stanowi wymiana kół zamachowych. Z tego względu często proponuje się jedynie wymianę samego paska, co jest tańsze ale mniej dokładne. Całkowita wymiana zestawu rozrządu zapewnia natomiast bezawaryjną pracę na kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Jak sprawdzić stan paska rozrządu

Aby sprawdzić stan paska rozrządu warto regularnie kontrolować jego kondycję. Podstawowe czynności kontrolne obejmują m.in.:

  • sprawdzenie ewentualnych pęknięć lub nacięć paska wzrokowo
  • sprawdzenie naciągu paska
  • nasłuchiwanie charakterystycznych odgłosów świadczących o poluzowaniu

Istotne jest również monitorowanie przebiegu pojazdu i trzymanie się zaleceń producenta odnośnie maksymalnego przebiegu przed wymianą paska (190 tys. km). Regularna kontrola i wymiana w odpowiednim momencie pozwala uniknąć dużo poważniejszych awarii silnika związanych z zerwaniem paska rozrządu.

Rozrząd 2.0 TDCi - serwis i naprawa

Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi

Kompleksowe usługi związane z serwisem i naprawą rozrządu w silniku 2.0 TDCi świadczą wyspecjalizowane warsztaty samochodowe. Obejmują one m.in.:

  • diagnostykę układu rozrządu
  • naprawę rozrządu bez demontażu silnika
  • wymianę paska, rolek, kół zamachowych
  • naprawę silnika po zerwaniu paska rozrządu

Warsztaty dysponują odpowiednim sprzętem diagnostycznym, narzędziami oraz częściami, dzięki czemu zapewniają profesjonalną naprawę układu rozrządu bez konieczności wyjmowania silnika z samochodu. Usługi tego typu są stosunkowo niedrogie w porównaniu do całkowitej wymiany silnika wynikającej ze zbyt późnego serwisu rozrządu.

Wymiana paska rozrządu 2.0 TDCi S-Max

Kompleksowa wymiana paska rozrządu w silniku benzynowym 2.0 TDCi Forda S-Max obejmuje następujące elementy:

  • pasek rozrządu
  • rolka napinająca
  • koła zamachowe

Czasem zachodzi także konieczność wymiany prowadnic lub naprawy zaworów. Całość prac wykonuje się bez konieczności wyjmowania silnika. Nowe elementy gwarantują bezproblemową pracę rozrządu przez kolejne 150-200 tys. kilometrów.

Regularna kontrola rozrządu i prewencyjna wymiana zużytych podzespołów to najlepszy sposób na uniknięcie bardzo kosztownych napraw silnika wynikających z późnego wykrycia problemów. Kompleksowe usługi serwisowe w tym zakresie oferują wyspecjalizowane warsztaty samochodowe.

Podsumowanie

Artykuł omawia kwestie związane z rozrządem w silniku 2.0 TDCi samochodu Ford S-Max. Przedstawiono w nim zalecenia producenta dotyczące maksymalnego dopuszczalnego przebiegu przed wymianą paska rozrządu, który w tym modelu wynosi 190 tys. km. Omówiono typowe objawy wskazujące na zużycie paska, do których zaliczają się m.in. stukanie silnika czy problemy z uruchomieniem.

Kolejna część poświęcona jest kosztom naprawy rozrządu 2.0 TDCi, które mogą wynosić od 1500 do 2500 zł w zależności od zakresu (najczęściej obejmuje wymianę paska, rolek, kół zamachowych). Podano również wskazówki, jak regularnie kontrolować stan paska, aby wcześnie wykryć ewentualne nieprawidłowości.

Ponadto opisano usługi warsztatowe związane z serwisem rozrządu S-Maxa. Obejmują one m.in. diagnostykę układu rozrządu, wymianę zużytych elementów (pasek, rolki, koła zamachowe) oraz naprawy silnika po zerwaniu paska. Dzięki regularnym kontrolom i okresowej wymianie podzespołów można uniknąć bardzo kosztownych awarii.

Materiał dostarcza czytelnikowi przydatnych informacji na temat optymalnych interwałów wymiany i symptomów zużycia elementów rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi. Prezentuje także koszty i zakres typowych usług warsztatowych związanych z tym układem.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-outline
Ocena: 4.00 Liczba głosów: 3

5 Podobnych Artykułów:

  1. Mercedes-Benz SL R129 – ikona luksusu, specyfikacje i historia modelu
  2. Ile trwa zrobienie prawa jazdy B? Poznaj wszystkie etapy i czynniki wpływające na czas.
  3. Zatrzymane prawo jazdy w Niemczech a jazda w Polsce – co musisz wiedzieć
  4. Auta ze Szwecji - czy warto je kupić? Opinie i recenzje
  5. Profesjonalne oznakowanie garaży – klucz do bezpieczeństwa i porządku
Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk

Jako kobieta-kierowca prowadzę bloga dla pań za kółkiem. Dzielę się doświadczeniami, poradami, ciekawostkami motoryzacyjnymi z perspektywy kobiety. Omawiam zagadnienia związane z bezpieczeństwem, wychowywaniem dzieci w ruchu drogowym, wizerunkiem kobiety za kółkiem.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Komfort podróżowania dla dużej rodziny - kluczowe aspekty wyboru odpowiedniego auta
SamochodyKomfort podróżowania dla dużej rodziny - kluczowe aspekty wyboru odpowiedniego auta

Minivany cieszą się coraz większą popularnością, szczególnie wśród dużych rodzin z dziećmi. Czym powinien cechować się samochód rodzinny? Przede wszystkim, przestronnym wnętrzem. Atrakcyjną propozycją jest rodzinny minivan Multivan Family. W każdej wersji wyposażenia prezentuje się doskonale na rynku wtórnym, podobnie, jak Volkswagen Touran czy Ford Galaxy.

Audi e tron 50 quattro - co powinieneś wiedzieć?
SamochodyAudi e tron 50 quattro - co powinieneś wiedzieć?

W dzisiejszych czasach coraz większą wagę przywiązujemy do ekologii i zrównoważonego rozwoju. Recykling baterii elektrycznych staje się jednym z kluczowych wyzwań, zwłaszcza w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych. Audi e tron 50 quattro to przykład nowoczesnego SUV-a, który nie tylko oferuje innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także wpisuje się w trend odpowiedzialności środowiskowej.

Miejski Volkswagen – Nowoczesność, ekologia i komfort w jednym
SamochodyMiejski Volkswagen – Nowoczesność, ekologia i komfort w jednym

W obliczu rosnących wymagań dotyczących ekologii i komfortu jazdy, Volkswagen dostarcza rozwiązania idealne do miejskiego życia. Właściciele miejskich samochodów oczekują nie tylko oszczędności paliwa, ale także przestronności, nowoczesnych technologii i ekologicznych rozwiązań. Jak Volkswagen spełnia te wymagania, oferując pojazdy, które wyróżniają się na tle konkurencji?

Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi