Samochody

Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi

Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk08.01.20245 min.
Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi

Rozrząd S-Max 2.0 TDCi to kluczowy element silnika diesla, odpowiedzialny za sterowanie zaworami i fazowanie pracy silnika. Uszkodzenie paska prowadzi do rozregulowania silnika, a w konsekwencji do bardzo kosztownej naprawy. W artykule opiszemy objawy zużycia paska rozrządu, koszty i sposób naprawy oraz wymiany paska w S-Max 2.0 TDCi.

Kluczowe wnioski:
  • Pasek rozrządu w silniku 2.0 TDCi S-Max powinno wymieniać się co określoną liczbę kilometrów.
  • Objawami świadczącymi o konieczności naprawy/wymiany paska są m.in. stukanie, pukanie silnika.
  • Naprawa i wymiana paska to koszt rzędu 1500-2500 zł w zależności od warsztatu.
  • Należy regularnie kontrolować stan paska, aby uniknąć drogich awarii silnika.
  • Wymianę paska warto połączyć z wymianą kół zamachowych i rolki napinającej.

Rozrząd S-Max 2.0 TDCi - wymiana paska

Pasek rozrządu jest jednym z kluczowych elementów silnika diesla 2.0 TDCi w Fordzie S-Max. Odpowiada za napęd wałków rozrządu, dzięki czemu możliwe jest sterowanie zaworami i właściwe fazowanie pracy silnika. Po przebiegu określonej liczby kilometrów konieczna jest wymiana paska rozrządu ze względów bezpieczeństwa.

Producent zaleca wymianę paska rozrządu w silniku 2.0 TDCi S-Max co 190 tys. kilometrów. Odstępstwa od tego zalecenia mogą skutkować zerwaniem lub nadmiernym rozciągnięciem paska, a to z kolei prowadzi do kosztownych napraw silnika.

Objawy zużycia paska rozrządu

Decydując się na wymianę paska warto zwrócić uwagę na pewne objawy wskazujące na jego zużycie. Należą do nich:

  • charakterystyczne stukanie lub pukanie z przodu silnika
  • trudności z uruchomieniem silnika
  • nierówna praca silnika

Tego typu sygnały oznaczają, że pasek uległ już rozciągnięciu i nie wykonuje prawidłowo swojej pracy. Ignorowanie ich grozi poważniejszymi konsekwencjami - np. zerwaniem paska rozrządu podczas jazdy.

Koszt naprawy rozrządu 2.0 TDCi

Naprawa rozrządu w silniku 2.0 TDCi wiąże się zazwyczaj z kosztami rzędu 1500-2500 zł. W skład typowej naprawy rozrządu wchodzą:

wymiana paska rozrządu ok. 400-600 zł
wymiana rolki napinającej ok. 100-200 zł
wymiana kół zamachowych ok. 800-1200 zł
robocizna ok. 200-500 zł

Największy koszt przy naprawie rozrządu 2.0 TDCi stanowi wymiana kół zamachowych. Z tego względu często proponuje się jedynie wymianę samego paska, co jest tańsze ale mniej dokładne. Całkowita wymiana zestawu rozrządu zapewnia natomiast bezawaryjną pracę na kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Czytaj więcej: Zaufaj naszym specjalistom w regeneracji sworzni i wahaczy - oszczędność i jakość!

Jak sprawdzić stan paska rozrządu

Aby sprawdzić stan paska rozrządu warto regularnie kontrolować jego kondycję. Podstawowe czynności kontrolne obejmują m.in.:

  • sprawdzenie ewentualnych pęknięć lub nacięć paska wzrokowo
  • sprawdzenie naciągu paska
  • nasłuchiwanie charakterystycznych odgłosów świadczących o poluzowaniu

Istotne jest również monitorowanie przebiegu pojazdu i trzymanie się zaleceń producenta odnośnie maksymalnego przebiegu przed wymianą paska (190 tys. km). Regularna kontrola i wymiana w odpowiednim momencie pozwala uniknąć dużo poważniejszych awarii silnika związanych z zerwaniem paska rozrządu.

Rozrząd 2.0 TDCi - serwis i naprawa

Pasek rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi - Rozrząd S-Max 2.0 TDCi

Kompleksowe usługi związane z serwisem i naprawą rozrządu w silniku 2.0 TDCi świadczą wyspecjalizowane warsztaty samochodowe. Obejmują one m.in.:

  • diagnostykę układu rozrządu
  • naprawę rozrządu bez demontażu silnika
  • wymianę paska, rolek, kół zamachowych
  • naprawę silnika po zerwaniu paska rozrządu

Warsztaty dysponują odpowiednim sprzętem diagnostycznym, narzędziami oraz częściami, dzięki czemu zapewniają profesjonalną naprawę układu rozrządu bez konieczności wyjmowania silnika z samochodu. Usługi tego typu są stosunkowo niedrogie w porównaniu do całkowitej wymiany silnika wynikającej ze zbyt późnego serwisu rozrządu.

Wymiana paska rozrządu 2.0 TDCi S-Max

Kompleksowa wymiana paska rozrządu w silniku benzynowym 2.0 TDCi Forda S-Max obejmuje następujące elementy:

  • pasek rozrządu
  • rolka napinająca
  • koła zamachowe

Czasem zachodzi także konieczność wymiany prowadnic lub naprawy zaworów. Całość prac wykonuje się bez konieczności wyjmowania silnika. Nowe elementy gwarantują bezproblemową pracę rozrządu przez kolejne 150-200 tys. kilometrów.

Regularna kontrola rozrządu i prewencyjna wymiana zużytych podzespołów to najlepszy sposób na uniknięcie bardzo kosztownych napraw silnika wynikających z późnego wykrycia problemów. Kompleksowe usługi serwisowe w tym zakresie oferują wyspecjalizowane warsztaty samochodowe.

Podsumowanie

Artykuł omawia kwestie związane z rozrządem w silniku 2.0 TDCi samochodu Ford S-Max. Przedstawiono w nim zalecenia producenta dotyczące maksymalnego dopuszczalnego przebiegu przed wymianą paska rozrządu, który w tym modelu wynosi 190 tys. km. Omówiono typowe objawy wskazujące na zużycie paska, do których zaliczają się m.in. stukanie silnika czy problemy z uruchomieniem.

Kolejna część poświęcona jest kosztom naprawy rozrządu 2.0 TDCi, które mogą wynosić od 1500 do 2500 zł w zależności od zakresu (najczęściej obejmuje wymianę paska, rolek, kół zamachowych). Podano również wskazówki, jak regularnie kontrolować stan paska, aby wcześnie wykryć ewentualne nieprawidłowości.

Ponadto opisano usługi warsztatowe związane z serwisem rozrządu S-Maxa. Obejmują one m.in. diagnostykę układu rozrządu, wymianę zużytych elementów (pasek, rolki, koła zamachowe) oraz naprawy silnika po zerwaniu paska. Dzięki regularnym kontrolom i okresowej wymianie podzespołów można uniknąć bardzo kosztownych awarii.

Materiał dostarcza czytelnikowi przydatnych informacji na temat optymalnych interwałów wymiany i symptomów zużycia elementów rozrządu Ford S-Max 2.0 TDCi. Prezentuje także koszty i zakres typowych usług warsztatowych związanych z tym układem.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 4.00 Liczba głosów: 1

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wszystko, co Musisz Wiedzieć o Jazdzie na Suwak - Kiedy, Jak i Dlaczego Jest Obowiązkowa
  2. Porysowany zderzak plastikowy - Jak naprawić plastikowy zderzak?
  3. Uszczelniacz chłodnicy - Najlepsze produkty i porady ekspertów
  4. Sprawdzenie historii pojazdu ze Szwecji - VIN check online
  5. Porównaj Wymiary Samochodu Dostawczego i Busa - Znajdź Optymalne Rozmiary dla Twojej Firmy
Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk

Jako kobieta-kierowca prowadzę bloga dla pań za kółkiem. Dzielę się doświadczeniami, poradami, ciekawostkami motoryzacyjnymi z perspektywy kobiety. Omawiam zagadnienia związane z bezpieczeństwem, wychowywaniem dzieci w ruchu drogowym, wizerunkiem kobiety za kółkiem.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Toyota Corolla - którą wybrać?
SamochodyToyota Corolla - którą wybrać?

Wybór nowego samochodu zawsze wiąże się z wieloma emocjami i wyzwaniami. Nawet jeśli wiesz, jaki chcesz model, zawsze pozostaje jeszcze decyzja odnośnie konkretnego wariantu. Nie inaczej jest w przypadku Toyoty Corolli, auta od lat będącego symbolem innowacji, niezawodności i świetnego designu. Która wersja będzie dla Ciebie najlepsza? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników
SamochodySilnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników

Opinie użytkowników na temat silnika 2.0 TDI 170 KM Common Rail, czyli konstrukcji stosowanej m.in. w Volskwagenach i Audi. Zebrane tu informacje o mocy i osiągach, zużyciu paliwa, kosztach eksploatacji oraz komforcie jazdy. Sprawdź, czy warto wybrać tę jednostkę napędową.