Sportster Iron 883 to ikoniczny motocykl marki Harley-Davidson w wersji 883 cm3. Ten model łączy w sobie ponadczasowy styl i charakter amerykańskiej marki z nowoczesną technologią i osiągami. W artykule przyjrzymy się bliżej zaletom Iron 883 - jej wyglądowi, silnikowi, osiągom oraz wygodzie i funkcjonalności. Porównamy ją również z innymi motocyklami tej klasy. Zapraszam do lektury!
Kluczowe wnioski:- Sportster Iron 883 to świetny wybór dla osób ceniących styl vintage i duszę motocykli Harley-Davidson.
- Model ten oferuje optymalną moc i moment obrotowy jak na motocykl typu cruiser.
- Wygodna pozycja za kierownicą, niewielki ciężar i świetne prowadzenie to mocne strony Iron 883.
- Cena Sportstera 883 jest atrakcyjna jak na motocykl premium tej klasy.
- Pod względem stylu i charakteru Iron 883 nie ma sobie równych wśród konkurencyjnych modeli.
Sportster Iron 883 - stylistyka i wygląd
Harley Davidson Sportster Iron 883 to motocykl, który już na pierwszy rzut oka urzeka swoim charakterystycznym, vintage'owym wyglądem. Model ten nawiązuje swoją sylwetką do klasycznych chopperów i cruiserów lat 50. i 60., ale zachowuje przy tym nowoczesne akcenty.
Sportster 883 wyróżnia się charakterystycznym zbiornikiem paliwa w kształcie łezki o pojemności 12,5 litra. Do tego dochodzi niewielki przedni błotnik, smukłe, wąskie siedzenie, a także budzące emocje dwie okrągłe lampy z przodu. Całość sprawia wrażenie lekkiej, zwrotnej i dynamicznej maszyny - cruiser z duszą.
Kolorystyka i detale
Iron 883 występuje w kilku wariantach kolorystycznych. Podstawowy, czarny lakier doskonale komponuje się z połyskliwymi elementami chromowanymi i niklowanymi. Opcjonalnie dostępna jest też głęboka czerwień o nazwie Red Iron Denim - świetnie korespondująca z czarnymi akcentami motocykla.
Wśród detali, które zwracają uwagę są m.in. okrągłe lusterka, chromowany tłumik wydechu czy budzące respekt amortyzatory z tyłu. Całości dopełniają solidne, szprychowe koła o rozmiarze 16 cali z przodu i 15 z tyłu.
Silnik i osiągi motocykla Sportster 883
Sercem Iron 883 jest górnozaworowy, chłodzony powietrzem silnik V-Twin o pojemności 883 cm3. Jednostka napędowa generuje 49 KM mocy maksymalnej oraz 69 Nm momentu obrotowego, co jak na motocykl typu cruiser jest wartością jak najbardziej wystarczającą. Silnik charakteryzuje się niskimi wibracjami i bardzo równą pracą.
Harley Sportster Iron 883 przyspiesza do pierwszej setki w ciągu 7 sekund. Prędkość maksymalna wynosi ok. 160 km/h. Spalanie kształtuje się na poziomie 5 litrów benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co jest dobrym wynikiem.
Zmiana biegów odbywa się za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni. Dźwignia zmiany biegów umieszczona jest w klasyczny sposób po lewej nogi motocyklisty. Zawieszenie to widlasty, teleskopowy widelec z przodu i amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego z tyłu.
Iron 883 został stworzony by przemierzać bezdroża w stylu i z charakterem. Jego osiągi są w zupełności wystarczające, by czerpać przyjemność z jazdy bez konieczności ścigania się z wiatrem.
Akcesoria i modyfikacje
Harleya Iron 883, podobnie jak inne modele HD, można modyfikować i personalizować poprzez szeroką gamę oryginalnych akcesoriów. Od uchwytów i osłon po elementy stylistyczne nadwozia - wszystko, aby motocykl odzwierciedlał charakter i styl swojego właściciela.
Częstą modyfikacją Irona jest zamiana fabrycznego siedzenia solo na podwójne. To pozwala dzielić przyjemność z jazdy we dwoje. Inny popularny dodatek to owiewki, które poprawiają komfort podróżowania na dłuższych dystansach.
Sportster Iron 883 - komfort i wygoda
Mimo swojego "muskularnego" wyglądu, Harley Sportster 883 Iron jest motocyklem stosunkowo lekkim i zwrotnym. Sucha masa wynosi 249 kg, co jak na cruiser jest wartością bardzo dobrą. Nisko umieszczony środek ciężkości i szerokie opony poprawiają prowadzenie maszyny.
Pozycja za kierownicą jest wyprostowana, z nieznacznym pochyleniem tułowia do przodu. Umożliwia to wygodną jazdę nawet na długich dystansach bez męczącego garbienia się. Siedzisko jest dość twarde, ale daje pewne podparcie pleców.
Szerokość: | 855 mm |
Wysokość siedziska: | 755 mm |
Prześwit: | 125 mm |
Wymiary Iron 883, które znajdziesz w tabeli powyżej, sprawiają że motocykl ten dobrze czuje się zarówno w mieście, jak i poza jego granicami. Jest zwrotny i łatwy w prowadzeniu.
Cena i dostępność motocykla Harley 883
Cena Sportstera Iron 883 zaczyna się od 68 900 zł za podstawowy wariant z czarnym lakierem. Jest to zdecydowanie jeden z najbardziej przystępnych cenowo modeli Harleya-Davidsona na rynku.
Harley Davidson Sportster 883 można kupić w autoryzowanych salonach i punktach dealerskich marki HD na terenie całej Polski. Również z drugiej ręki znaleźć można sporo ofert Irona w bardzo dobrym stanie i z niewielkim przebiegiem.
Zakup oraz serwis motocykla można sfinansować w systemie Harley-Davidson Financial Services, który umożliwia rozłożenie płatności na dogodne raty lub wynajem długoterminowy maszyny.
Dostępne warianty i wyposażenie
Oprócz standardowego, czarnego Iron 883, dostępna jest limitowana wersja kolorystyczna Red Iron Denim z elementami w odcieniach burgundu. Do wyboru jest również nieco mocniejszy model Iron 1200 o pojemności 1,2 litra.
W podstawowej wersji wyposażenia znajdziemy m.in. elektroniczny wtrysk paliwa, immobilizer, dwutarczowy hamulec tarczowy z przodu i boczny stojak. Za dopłatą dostępny jest bogatszy pakiet akcesoriów i dodatków.
Sportster Iron 883 a inne motocykle tej klasy
Na tle konkurencyjnych cruiserów segmentu 900 cm3, takich jak Yamaha Bolt, Suzuki Boulevard czy Honda Shadow, Sportster 883 Iron wyróżnia się charakterystycznym, vintage'owym stylem nawiązującym do modeli Harleya z lat 50. i 60.
Żaden inny motocykl w tej klasie nie posiada tak wyrazistej stylistyki - to przede wszystkim maszyna dla osób, które cenią sobie oryginalność i duszę amerykańskiej motoryzacji. Pod względem osiągów czy wyposażenia Sportster nie odstaje od konkurencji.
- Najmocniejszy w klasie 900 cm3 jest Suzuki Boulevard C90 o mocy 54 KM. Yamaha Bolt i Honda Shadow osiągają nieco ponad 45 KM.
- Najwyższą prędkość maksymalną, 167 km/h, deklaruje Yamaha. Waga motocykli jest zbliżona i wynosi ok. 240-250 kg.
Reasumując, jeśli szukasz motocykla z charakterem, a wygląd i styl jest dla Ciebie kluczowy - wybierz Harleya Davidsona Sportster Iron 883. Pod wieloma innymi względami nie odstaje od japońskiej konkurencji.
Sportster 883 - podsumowanie i opinie
Harley Sportster Iron 883 to udana kontynuacja legendarnej linii Sportster, która od ponad 60 lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Dla wielu fanów motocykli jest to zwrotny, lekki i przystępny cenowo cruiser z duszą, godny polecenia zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów.
Moc silnika, osiągi, prowadzenie i wyposażenie stoją na dobrym poziomie. Bezkonkurencyjny pozostaje vintage'owy styl nawiązujący do kultowych chopperów sprzed lat. Jeśli więc szukasz motocykla z charakterem - Iron 883 jest modelem godnym uwagi.
Warto zerknąć na opinie innych użytkowników Harleya Sportster na forach internetowych czy w mediach społecznościowych. Są one w zdecydowanej większości pozytywne, co dodatkowo utwierdza w słuszności wyboru tego wyjątkowego cruiser-a.
Podsumowanie
Przedstawiony w artykule motocykl Harley Davidson Sportster Iron 883 to interesująca propozycja dla wszystkich miłośników amerykańskich cruiserów. Model ten łączy w sobie ponadczasowy, vintage'owy styl charakterystyczny dla motocykli HD z nowoczesną techniką i dobrymi osiągami.
Dla wielu osób taka mieszanka retro designu, solidnej konstrukcji i niezawodności stanowi złoty środek. Harley Iron 883 doskonale sprawdzi się zarówno w roli codziennego rumaka, ale też podczas weekendowych wojaży po bezdrożach.
Moc nośna, stateczność i prowadzenie Harleya Sportstera 883 to mocne strony tego modelu. Do tego dochodzi atrakcyjna cena jak za motocykl klasy premium. Nic więc dziwnego, że Iron 883 od lat należy do bestsellerów w ofercie amerykańskiego producenta.
Jeśli szukasz maszyny łączącej w sobie charakter, osiągi i niezawodność - Sportster Iron 883 z pewnością jest modelem godnym uwagi i bliższego poznania. Serdecznie polecam i zachęcam do jazdy próbnej!