Pozycjonowanie

Przeczytaj wszystko o kampaniach Google Ads

Autor Alicaja Kowalski
Alicaja Kowalski14.12.20239 min.
Przeczytaj wszystko o kampaniach Google Ads

Skuteczna reklama bez wątpienia jest kluczem do sukcesu. Precyzyjnie opracowane i dokładnie targetowane działania reklamowe pozwalają skutecznie zwiększać rozpoznawalność marki, generować ruch na stronie czy zwiększać poziom sprzedaży. Google Ads (dawniej Google AdWords) jest obecnie najbardziej efektywnym i jednocześnie najszybszym sposobem na osiągnięcie zamierzonego efektu — niezależnie od tego, czy jest nim wejście na stronę, wypełnienie formularza, wyświetlenia banneru, czy zakup produktów ze sklepu.

Czym jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to obecnie najbardziej efektywny i skuteczny system reklamowy w sieci internetowej. Wykorzystując ten rodzaj dotarcia do klienta, można skutecznie:

  • wyświetlać linki sponsorowane w Google na pierwszych czterech i ostatnich trzech pozycjach wyników
  • wyszukiwania (są one oznaczone czarnym znaczkiem Reklama),
  • wyświetlać bannery i reklamy tekstowe na stronach należących do sieci partnerskiej Google,
  • wyświetlać graficzne reklamy prezentujące sprzedawane produkty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania,
  • przypominać użytkownikom o ofercie, którą widzieli, ale z niej nie skorzystali dzięki remarketingowi oraz remarketingowi dynamicznemu,
  • wyświetlać reklamy wideo oraz reklamy graficzne w serwisie YouTube,
  • dostarczać sprecyzowane reklamy bezpośrednio na skrzynkę odbiorczą Gmail klienta,
  • promować aplikacje mobilne w różnych kanałach reklamowych.

System Google Ads ujrzał światło dzienne jako Google AdWords w roku 2000 (zmiana nazwy nastąpiła w 2018 roku). Dzisiaj użytkownicy Internetu na każdym kroku spotykają się z różnymi rodzajami kampanii reklamowej. Przeglądając zasoby sieci, trafić można na reklamy tekstowe oraz produktowe w wynikach wyszukiwania (oznaczone czarnym znaczkiem Reklama), reklamy graficzne w formie bannerów reklamowych w większości portali internetowych czy aplikacjach mobilnych, reklamy wideo w podczas przeglądania filmów na YouTube, a nawet na koncie pocztowym Gmail. Celem każdego z formatów reklamy Google Ads jest dotarcie do potencjalnego klienta i nakłonienie go do dokonania konwersji, tj. do zakupu produktu lub usługi, wypełnienia formularza kontaktowego itp.

Kampanie Google Ads

System Google Ads daje wyjątkowo bogate możliwości promocji oraz pozwala precyzyjnie dotrzeć do klienta potencjalnie lub realnie zainteresowanego oferowanym produktem lub usługą. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl od wielu już lat specjalizuje się w prowadzeniu skutecznych i efektywnych kampanii Google Ads dla klientów z wielu branż. Jakość naszych działań broni się sama, co potwierdza liczba zadowolonych i kontynuujących kampanie klientów. Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości działań reklamowych dla Twojej strony internetowej.

Korzyści z kampanii Google Ads

Decydując się na prowadzenie kampanii Google Ads, otrzymujemy do dyspozycji potężne narzędzie pozwalające precyzyjnie i efektywnie kierować przekaz reklamowy do klientów. System Google Ads charakteryzuje się ponadto wieloma korzyściami.

Natychmiastowy efekt

Start kampanii Google Ads równoznaczny jest ze startem wyświetlania danej reklamy. Dzięki temu natychmiast po uruchomieniu kampanii potencjalni klienci widzą reklamę i trafiają na stronę reklamodawcy.

Mierzalność

Działania w ramach marketingu internetowego charakteryzuje się dużym poziomem mierzalności. Google Ads jest w tym aspekcie najbardziej czytelnym systemem. Reklama PPC pozwala szczegółowo odczytać i ocenić efektywność realizacji budżetu. W Google Ads otrzymamy precyzyjne informacje na temat reklam uzyskujących najwięcej kliknięć. Poznamy również ich dokładny koszt, efektywność konwersji i wiele innych istotnych do podjęcia dalszych działań informacji, w tym:

  • koszt kliknięcia (CPC — cost per click),
  • koszt 1000 wyświetleń reklamy (CPM — cost per mile),
  • koszt za obejrzenie (CPV — cost per view),
  • koszt określonego działania, np. wypełnienia formularza kontaktowego (CPA — cost per action).


Warto również zaznaczyć, że w praktyce nie ma określonego minimalnego budżetu, jaki należy przeznaczyć na kampanię. W systemie Google Ads efektywną stawkę określa się poprzez swego rodzaju aukcję, która decyduje o wyświetlaniu reklam oraz ich kolejności. System aukcyjny Google Ads opiera się na rankingu reklamy, który można w największym skrócie określić jako wynikową maksymalnej stawki za kliknięcie w reklamę i jakości samego przekazu.

Ranking reklamy = maks. stawka * jakość reklam

Pozwala to prowadzić skuteczne działania marketingowe na przekór zasadzie „duży może więcej”. Jeśli potrzebujesz rzetelnego określenia kosztu działań reklamowych w systemie Google Ads dla swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami i uzyskaj bezpłatną wycenę.

Elastyczność

Kampanie Google Ads mogą być swobodnie modyfikowane, dzięki czemu łatwiej jest dotrzeć do z góry określonych grup docelowych i realizacji założonych celów marketingowych. Bogate możliwości systemu reklamowego Google pozwalają niezwykle precyzyjnie docierać do zainteresowanych użytkowników na podstawie różnych sposobów targetowania, w tym:

  • behawioralnego — zachowania, wzorce zachowań, wyszukiwane frazy, odwiedzane strony,
  • podobieństwa zachowań, etc.,
  • kontekstowego — tematy stron, słowa kluczowe,
  • automatycznego — z wykorzystaniem systemu machine learning Google.


Zasięg reklamy

Google jest obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do poszukiwania informacji na świecie. Z wyszukiwarki giganta z Mountain Wiev korzysta ponad 1,5 miliarda użytkowników. Google jest ponadto właścicielem drugiej największej wyszukiwarki — YouTube. Szacuje się, że liczba zapytań przetwarzanych przez system Google wynosi około 40 000 na sekundę, co w praktyce daje nieograniczone możliwości dotarcia z przekazem reklamowym do potencjalnego klienta. System Google Ads umożliwia precyzyjne dotarcie z reklamą w promieniu kilku kilometrów od siedziby firmy, w określonym mieście, województwie, regionie czy kraju.

Zaangażowanie

Google Ads jest potężnym narzędziem pozwalającym precyzyjnie mierzyć zaangażowanie użytkowników, a więc ich interakcję z reklamą. Umożliwia to efektywne prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych, możliwie dokładnie dostosowanych do potrzeb i oczekiwań użytkowników Internetu.

Alternatywa lub uzupełnienie dla innych działań marketingowych

Google Ads to niezwykle skuteczny sposób dotarcia do klienta. Może stanowić bardzo dobrą alternatywę dla tradycyjnych reklam, np. telewizyjnych, radiowych, publikowanych w czasopismach lub na ulotkach. Może stanowić również bardzo dobre uzupełnienie działań pozycjonerskich. W wielu przypadkach połączenie kampanii reklamowej PPC z rozbudowanym procesem SEO przynosi bardzo dobre efekty.

Biorąc pod uwagę, że około 97% użytkowników Internetu w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, nie można przejść obojętnie obok możliwości, jakie dają kampanie Google Ads.

Formy reklamy Google Ads

Z reklamą Google Ads każdy użytkownik Internetu spotyka się na co dzień. Mimo że czasami mogą się one wydawać irytujące, stanowią dla reklamodawcy niezwykle skuteczne narzędzie dotarcia do klienta. Agencja Marketingu Internetowego Widzialni.pl od wielu już lat świadczy skuteczne usługi prowadzenia kampanii reklamowych dla klientów z różnych branż. Wśród naszych usług znaleźć można następujące rodzaje kampanii reklamowych Google Ads:

Reklama w sieci wyszukiwania Google (linki sponsorowane)

Jest to najbardziej popularna forma reklamy Google Ads. Przekaz reklamowy w postaci przekazu tekstowego oznaczonego czarnym znaczkiem Reklama. Link sponsorowany składa się z 3 nagłówków o długości do 30 znaków, 2 pól tekstowych (każde do 90 znaków) oraz adresu URL. Ten rodzaj reklamy może być uzupełniony o tzw. rozszerzenia, np. linki kierujące do istotnych sekcji serwisu, prezentujące klikalny numer telefonu czy fizyczny adres reklamodawcy. Reklamy w sieci wyszukiwania mogą wyświetlać maksymalnie 4 linki sponsorowane nad oraz 3 pod wynikami organicznymi. Linki sponsorowane rozliczane są w modelu Pay Per Click (PPC) czyli płatność zostaje naliczana po kliknięciu w wyświetlony link. Samo wyświetlenie reklamy nie powoduje naliczenia kosztów.


Remarketing

To skuteczny sposób „przypomnienia się” klientom, którzy odwiedzili stronę reklamodawcy, ale nie dokonali pożądanej czynności. Zebranie listy odbiorców w narzędziu Google Analytics pozwoli kierować do nich spersonalizowany przekaz, który odczytają podczas codziennego korzystania z Internetu. Remarketing może przybrać formę standardową oraz dynamiczną. W drugim przypadku użytkownik widzi w reklamie produkty lub informacje, które przeglądał, ale nie zdecydował się na zakup ani inną pożądaną interakcję.

Reklama produktowa

To efektywna forma promocji skierowana dla e-commerce. Polega ona na prezentowaniu konkretnych produktów dostępnych w sklepie internetowym. Reklama produktowa zawiera najważniejsze informacje o produkcie — zdjęcie, nazwę, cenę oraz nazwę sprzedawcy. Wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania oraz zakładce Zakupy.

Reklama graficzna (Display)

Wyświetlana w sieci Google Display Network (GDN) obejmującej ponad 2 mln witryn i docierającej do ponad 90% internautów na całym świecie. Ten rodzaj reklamy polega na wyświetlaniu statycznych lub elastycznych grafik zachęcających do odwiedzenia strony reklamodawcy oraz budujących świadomość marki.

Reklama na YouTube

Reklamy w drugiej największej wyszukiwarce na świecie — YouTube. W ramach reklam wideo do dyspozycji reklamodawcy są następujące jej formaty:

  • klasyczna reklama In-Stream — wyświetlana przed lub w trakcie trwania wideo, można ją pominąć po 5 sekundach,
  • reklama typu Bumper — trwa 6 sekund, a jej pominięcie nie jest możliwe,
  • reklama Discovery — wyświetlana w wynikach wyszukiwania YouTube,
  • reklama Out-Stream — wyłącznie na urządzenia mobilne, wyświetlana jest stronach i aplikacjach poza YouTube.

Reklama GMail

Gmail Sponsored Promotions (GSP) przypomina w swojej formie standardowe wiadomości e-mail. Wysyłana jest wyłącznie na adresy w domenie gmail.com i wyświetla się na karcie Oferty oraz Społeczności. Jest to bardzo ciekawa alternatywa dla tradycyjnego e-mail marketingu.

Proces budowy strategii marketingowej bardzo często prowadzi do dylematu, czy koncentrować się wyłącznie na działaniach SEO, czy też skierować budżety marketingowe na działania płatne za klik. W praktyce zauważyć można, że takie zero-jedynkowe podejście może przynieść więcej szkód niż korzyści. Należy bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że przed pozycjonowaniem i reklamami Google Ads stawiać należy zupełnie inne cele. Zasadniczą różnicą jest to, że pozycjonowanie stron jest z zasady procesem długofalowym opartym na szeregu działań służących wzbogaceniu witryny internetowej o wartościowy content, precyzyjnej optymalizacji oraz budowaniu naturalnego profilu linkowego. W długim okresie przyniesie to korzyści w postaci wzrostu widoczności i zwiększeniu ruchu organicznego. Kampanie Google Ads mają natomiast na celu bieżące wzmocnienie wizerunku, wypromowanie aktualnej oferty czy dotarcie do klientów, którzy już odwiedzili stronę reklamodawcy. W tym kontekście najlepszą odpowiedzią na pytanie o to, który rodzaj działań marketingowych wybrać, jest: oba! Jako najważniejszy argument podać można możliwość jednoczesnego pojawienia się aż w trzech miejscach na pierwszej stronie wyników wyszukiwania:

  • w formie reklamy produktowej,
  • w formie reklamy tekstowej,
  • w formie wyniku organicznego.


Niezależnie od tematu strony internetowej kampanie Google Ads mogą pomóc skutecznie zwiększyć ruch na stronie oraz dotrzeć do nowych klientów.

Prowadzenie kampanii Google Ads może być wykonywane samodzielnie. Jeśli jednak oczekujesz optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego i realizacji założonych celów biznesowych, warto zwrócić się do profesjonalnej Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Specjaliści Google Ads w Agencji Widzialni.pl posiadają wieloletnie doświadczenie i ciągle rozszerzają praktyczną wiedzę z zakresu nowoczesnych rozwiązań dotyczących prowadzenia różnego typu kampanii. Dzięki regularnym szkoleniom i praktycznej wiedzy oraz umiejętnościom potrafimy skutecznie optymalizować reklamy i słowa kluczowe klientów, co pozwala obniżać koszty reklam. Na bieżąco analizujemy i modyfikujemy prowadzone kampanie Google Ads w celu uzyskania najlepszych wyników. Świadczymy transparentne i całkowicie mierzalne usługi Google Ads na najwyższym poziomie, o czym świadczy status Google Partner Premier — certyfikat wyróżniający najlepsze agencje partnerskie Google.

Stawiamy na transparentność.

Koszt kampanii Google Ads w naszym wykonaniu składa się z dwóch zasadniczych elementów:

  • budżetu przeznaczonego na kliknięcia,
  • wynagrodzenia Agencji.
  • Wynagrodzenie Agencji Widzialni.pl z tytułu prowadzenia kampanii Google Ads jest stałe i wynosi:

dla budżetów do wysokości 3 000 zł netto — 690 zł netto

dla budżetów powyżej 3 000 zł netto — 690 zł + 15% * (twój budżet – 3000 zł)

System reklamowy Google Ads to wyjątkowo efektywny sposób na pozyskanie nowych klientów dla Twojego biznesu. Niezależnie od celu, jaki stawiasz przed swoją stroną internetową, nasi specjaliści dobiorą odpowiednią strategię działań, a także skonfigurują i przeprowadzą skuteczne kampanie reklamowe w Google. Skontaktuj się z nami już teraz, opowiedz nam o swoich potrzebach i poznaj możliwości, jakie stawia przed Tobą system reklamowy Google oraz współpraca z Agencją marketingu internetowego Widzialni.pl.

Sprawdź: https://widzialni.pl/kampanie-google-ads/

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wszystko, co Musisz Wiedzieć o Jazdzie na Suwak - Kiedy, Jak i Dlaczego Jest Obowiązkowa
  2. Porysowany zderzak plastikowy - Jak naprawić plastikowy zderzak?
  3. Naprawa manualnych skrzyń biegów - Regeneracja i naprawa skrzyń biegów manualnych
  4. Sprawdzenie historii pojazdu ze Szwecji - VIN check online
  5. Porównaj Wymiary Samochodu Dostawczego i Busa - Znajdź Optymalne Rozmiary dla Twojej Firmy
Autor Alicaja Kowalski
Alicaja Kowalski

Jako instruktorka nauki jazdy dzielę się 15-letnim doświadczeniem w szkoleniu kursantów. Omawiam przepisy ruchu drogowego i techniki prowadzenia pojazdów. Wyjaśniam zagadnienia związane z uzyskaniem uprawnień do kierowania autami, motorami i ciężarówkami.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Pozycjonowanie sklepu: Jak być pierwszym wyborem klientów w wynikach wyszukiwania
PozycjonowaniePozycjonowanie sklepu: Jak być pierwszym wyborem klientów w wynikach wyszukiwania

W dobie cyfrowej dominacji, gdzie każdy klik ma znaczenie, dobre SEO staje się kluczowym elementem strategii każdego e-biznesu. Wyobraź sobie, że Twoja witryna to sklep w gigantycznym centrum handlowym Internetu. Czy chcesz być tym punktem na końcu ciemnego korytarza, gdzie nikt nie zagląda, czy raczej tym, który przyciąga klientów już od wejścia? To tutaj wkracza pozycjonowanie, czyli mapa do skarbu, która pomoże Twojemu e-biznesowi błyszczeć w wynikach wyszukiwania. Wyróżnienie się w morzu konkurencji to nie czary, to strategia – zapraszam Cię więc do odkrycia, jak za pomocą SEO przekształcić swój e-biznes w magnes na klientów.

E-commerce na Szczycie: Jak Osiągnąć Wysokie Pozycje w Google.
PozycjonowanieE-commerce na Szczycie: Jak Osiągnąć Wysokie Pozycje w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces złożony i pracochłonny. Praca nad wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania jest trudniejsza niż w przypadku pozycjonowania standardowej strony internetowej. Wynika to przede wszystkim z samej specyfiki serwisu – istnienia różnorodnych produktów oferowanych przez sprzedawcę, generujących mnogość podstron. Należy zadbać, aby każda z nich była przyjazna dla użytkownika i łatwa do wyszukania w rankingu Google.