Pozycjonowanie

E-commerce na Szczycie: Jak Osiągnąć Wysokie Pozycje w Google.

Autor Alicaja Kowalski
Alicaja Kowalski08.12.20236 min.
E-commerce na Szczycie: Jak Osiągnąć Wysokie Pozycje w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces złożony i pracochłonny. Praca nad wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania jest trudniejsza niż w przypadku pozycjonowania standardowej strony internetowej. Wynika to przede wszystkim z samej specyfiki serwisu – istnienia różnorodnych produktów oferowanych przez sprzedawcę, generujących mnogość podstron. Należy zadbać, aby każda z nich była przyjazna dla użytkownika i łatwa do wyszukania w rankingu Google.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Prowadzenie e-sklepu związane jest także z koniecznością spełnienia wymogów prawnych i pogodzenia ich z kwestiami dotyczącymi technicznej optymalizacji platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki. Znajomość rozwiązań SEO pozwala skutecznie wypromować stronę w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch generujący konwersje. E-commerce to dynamiczna branża, w której reguły gry wyznaczają użytkownicy oraz algorytmy Google odpowiadające za wygląd wyników wyszukiwania.

Działania SEO podejmowane przy promocji e-sklepów

Pozycjonowanie sklepów internetowych, oprócz najważniejszych zasad obowiązujących wszystkie witryny (publikowanie świetnych treści, zdobywanie wysokiej jakości linków, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, zastosowanie HTTPS), obejmuje także specyficzne zalecenia. Ważne jest tworzenie unikalnych opisów produktów, chociaż znacznie taniej jest korzystać z opisów producenta lub powtarzać częściowo teksty dla podobnych produktów. Zduplikowane treści mogą poważnie utrudnić zdobycie wysokich pozycji. Unikatowe powinny być także meta tagi Title i Description. Sklepy, które korzystają z automatycznych, powtarzalnych meta tagów mają mniejsze szanse na wysokie pozycje.

Aby uniknąć duplikacji, warto też zachęcać użytkowników do wystawiania recenzji na podstronach produktów. Google lubi unikalne treści, a sklep pozwala generować darmowy content z pomocą użytkowników (jest to tak zwany user generated content). Pomocne w e-commerce SEO są również intuicyjna organizacja produktów w łatwe do przeszukiwania kategorie i przejrzysta mapa witryny.

Choć na stronie sklepu istotne są wysokiej jakości zdjęcia, musimy zadbać również o czas ładowania witryny, a jeden ze sposobów to zmniejszenie rozmiaru obrazów. Konieczne staje się znalezienie złotego środka, by pozycjonowanie sklepów stało się skuteczną metodą na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne są też funkcje pozwalające użytkownikom powiększyć obrazek prezentujący produkt.

Dlaczego warto pozycjonować platformę sprzedażową?

E-commerce to szczególnie konkurencyjny sektor w gospodarce. Obecnie w Polsce istnieje ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, a ich liczba stale rośnie – szacuje się, że tylko w 2016 r. zostało zarejestrowanych ponad 7,5 tys. nowych e-sklepów. Handel w Internecie stał się tak popularny, że aby być liderem w swojej branży, należy wdrożyć zdecydowane i innowacyjne rozwiązania. Jednym z podstawowych i najczęściej rekomendowanych przedsięwzięć online marketingu jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

Dobra i stabilna pozycja w wyszukiwarce Google to szansa na posiadanie większego udziału w rynku – wartość branży e-commerce to około 36-40 mld złotych. Jest o co walczyć, a biorąc pod uwagę prognozy wskazujące na ciągły wzrost liczby klientów sklepów internetowych, widoczne w sieci serwisy będą miały okazję zwiększyć swoje przychody i dynamikę wzrostu. Sukces jest w zasięgu każdego e-sklepu, jeśli tylko podjęte zostaną działania promocyjne i zadba się o dostosowanie platformy sprzedażowej zarówno do wymagań użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Korzyści ze współpracy z agencją SEO

Powierzając sklep internetowy doświadczonemu specjaliście SEO, możesz liczyć na wsparcie i opiekę nad widocznością witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie poszczególnych podstron kategorii, najbardziej rentownych lub niskorotujących produktów przynosi korzyści w postaci:

  • Udoskonalenia platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki,
  • Zajęcia dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Pozyskania wartościowego ruchu w serwisie,
  • Wzrostu konwersji,
  • Zwiększenia liczby klientów,
  • Generowania większych przychodów ze sprzedaży,
  • Poprawy efektywności kanałów sprzedaży,
  • Budowania rozpoznawalności marki sklepu w sieci,
  • Wzmocnienia pozycji w branży e-commerce.

Praca nad serwisem wymaga regularności, obserwowania trendów w branży i zachowań użytkowników oraz zmian zachodzących w algorytmach wyszukiwarki odpowiadających za pozycję strony w rankingu. Dzięki temu można powiększać swoje udziały w konkurencyjnej branży, którą jest e-commerce.

Skorzystaj z doświadczenia przy promocji sklepu

Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy, zwróć się do nas. Pracując nad serwisami klientów prowadzących działalność w różnych branżach, posiadamy bogate doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu platform sprzedażowych. Podejmujemy się promowania zarówno małych, jak i dużych serwisów. Działamy na autorskich oraz popularnych systemach CMS. Przygotowując strategię SEO, zawsze mamy na uwadze oczekiwania i cele właścicieli – wzrost ruchu, konwersji lub przychodów ze sprzedaży. Proponujemy najlepsze rozwiązania, które z powodzeniem zostały wdrożone w innych projektach.

Koszty pozycjonowania sklepu

Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną wycenę poprzedzoną wstępną analizą serwisu. Sprawdzamy, jak duży jest sklep, w jakiej branży działa, jak silna jest konkurencja, jakie są możliwości systemu CMS. Zależy nam, aby przygotowana oferta spełniała wymagania właściciela e-sklepu i przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu w branży handlu internetowego.
koszty pozycjonowania

W PRZYPADKU POZYCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO PROPONUJEMY TRZY MODELE ROZLICZEŃ:

  • Abonament / Ryczałt – miesięczna kwota płatności jest taka sama. W ramach usługi specjalista SEO dysponuje dużą elastycznością działań – możliwe jest dokonanie zmiany w liście fraz, na które pozycjonowany jest serwis.
  • Abonament + rozliczenie za ruch – klient płaci stały, miesięczny ryczałt oraz opłatę zależną od organicznego ruchu wygenerowanego na skutek działań podjętych przez agencję SEO. W umowie określona zostaje stawka za jedno kliknięcie. W tym modelu klient rozlicza się za mierzalne efekty wykonane w ramach usługi pozycjonowania.
  • Abonament + rozliczenie za konwersję – miesięczna płatność składa się ze stałej stawki abonamentowej oraz zmiennej opłaty zależnej od liczby konwersji wygenerowanych w tym czasie na stronie klienta. W umowie zostaje określona cena pojedynczej konwersji.


We wszystkich modelach współpracy do zadań specjalistów będzie należała techniczna optymalizacja sklepu internetowego, analiza statystyk serwisu, budowa popularności strony poprzez pozyskiwanie wartościowych odnośników i rozwój treści. Więcej szczegółów na temat naszych modeli współpracy znajdziesz w cenniku usług SEO.

Strategia promocji e-sklepu w sieci

Na pozycjonowanie sklepu online składa się kilka etapów. W pierwszej fazie przeprowadzany jest profesjonalny i szczegółowy audyt SEO pod kątem technicznym. Na tym etapie wskazuje się błędy w strukturze sklepu internetowego oraz proponuje działania naprawcze. Przygotowywana zostaje lista priorytetowych problemów, które blokują uzyskanie docelowych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Posługując się wyspecjalizowanymi narzędziami oraz własnym doświadczeniem, jesteśmy w stanie dostrzec newralgiczne błędy i je usunąć. Dokonujemy dokładnej optymalizacji wszystkich dostępnych kategorii produktów, między innymi optymalizując ich metaznaczniki Title, Description oraz nagłówki, by były przyjazne dla wyszukiwarek.


Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się również z instalacją i konfiguracją narzędzi Google Analytics, Google Search Console (dawne Google Webmaster Tools) oraz wyselekcjonowaniem fraz kluczowych, które, prawidłowo dobrane, generują ruch w sklepie internetowym. Stale monitorujemy i wykonujemy okresowe badania sklepu, a także szukamy działań poprawiających konwersję. Podczas pozycjonowania fraz produktowych bierzemy pod uwagę nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarki oraz w trendach dotyczących samych produktów.


Promowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania wymaga także przygotowania unikalnych opisów produktów i kategorii zoptymalizowanych pod słowa kluczowe. Treści powinny angażować użytkowników i zachęcać ich do dokonania zakupu – przekazywać dane techniczne dotyczące produktu, prezentować korzyści, funkcjonalności. Ze względu na wymogi wyszukiwarki teksty nie mogą być kopiami i np. pochodzić ze strony producenta. Ciekawe i wartościowe opisy produktów ułatwiają pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki i nierzadko przekonują do finalizacji procesu zakupowego.

Sprawdź: https://www.artefakt.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-outline
Ocena: 4.00 Liczba głosów: 1

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wszystko, co Musisz Wiedzieć o Jazdzie na Suwak - Kiedy, Jak i Dlaczego Jest Obowiązkowa
  2. Co musisz wiedzieć o czterokołowcach? Przewodnik
  3. Jak polerować auto - Polerka lakieru i samochodu krok po kroku
  4. Uszczelniacz chłodnicy - Najlepsze produkty i porady ekspertów
  5. Kiedy można zdawać prawo jazdy - terminy i wymagania
Autor Alicaja Kowalski
Alicaja Kowalski

Jako instruktorka nauki jazdy dzielę się 15-letnim doświadczeniem w szkoleniu kursantów. Omawiam przepisy ruchu drogowego i techniki prowadzenia pojazdów. Wyjaśniam zagadnienia związane z uzyskaniem uprawnień do kierowania autami, motorami i ciężarówkami.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Pozycjonowanie sklepu: Jak być pierwszym wyborem klientów w wynikach wyszukiwania
PozycjonowaniePozycjonowanie sklepu: Jak być pierwszym wyborem klientów w wynikach wyszukiwania

W dobie cyfrowej dominacji, gdzie każdy klik ma znaczenie, dobre SEO staje się kluczowym elementem strategii każdego e-biznesu. Wyobraź sobie, że Twoja witryna to sklep w gigantycznym centrum handlowym Internetu. Czy chcesz być tym punktem na końcu ciemnego korytarza, gdzie nikt nie zagląda, czy raczej tym, który przyciąga klientów już od wejścia? To tutaj wkracza pozycjonowanie, czyli mapa do skarbu, która pomoże Twojemu e-biznesowi błyszczeć w wynikach wyszukiwania. Wyróżnienie się w morzu konkurencji to nie czary, to strategia – zapraszam Cię więc do odkrycia, jak za pomocą SEO przekształcić swój e-biznes w magnes na klientów.

Przeczytaj wszystko o kampaniach Google Ads
PozycjonowaniePrzeczytaj wszystko o kampaniach Google Ads

Skuteczna reklama bez wątpienia jest kluczem do sukcesu. Precyzyjnie opracowane i dokładnie targetowane działania reklamowe pozwalają skutecznie zwiększać rozpoznawalność marki, generować ruch na stronie czy zwiększać poziom sprzedaży. Google Ads (dawniej Google AdWords) jest obecnie najbardziej efektywnym i jednocześnie najszybszym sposobem na osiągnięcie zamierzonego efektu — niezależnie od tego, czy jest nim wejście na stronę, wypełnienie formularza, wyświetlenia banneru, czy zakup produktów ze sklepu.