Silnik 2.0 TFSI 200 KM Opinie są bardzo pozytywne. Ten silnik zyskał sobie uznanie dzięki świetnej wydajności oraz niezawodności. W tym artykule porównam go ze zbliżonym jednostką napędową TSI 200 KM pod względem parametrów technicznych i wrażeń z jazdy. Sprawdzimy moc maksymalną i moment obrotowy, spalanie oraz opinie kierowców obu motorów 2.0 o mocy 200 KM.
Kluczowe wnioski:
- Silnik TFSI cechuje się lepszą kulturą pracy i cichszą pracą od jednostki TSI.
- TSI 200 KM zużywa nieco mniej paliwa w cyklu mieszanym niż porównywalny TFSI.
- TFSI rozwija większy maksymalny moment obrotowy, co przekłada się na lepsze osiągi.
- Obie jednostki 2.0 200 KM zapewniają bardzo dobre osiągi i dynamikę jazdy.
- Wybór między TSI i TFSI zależy od preferencji - oba silniki sprawdzą się świetnie.
Jak działa silnik 2.0 TFSI 200 KM?
Silnik 2.0 TFSI 200 KM to jednostka napędowa wykorzystująca bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbodoładowanie. Dzięki połączeniu tych technologii udało się osiągnąć wysoką moc przy stosunkowo niewielkiej pojemności silnika.
Sercem tego silnika jest aluminiowy blok cylindrów z głowicą wykonaną z lekkiego stopu. W układzie dolotowym zastosowano turbosprężarkę, która podnosi ciśnienie powietrza trafiającego do cylindrów. To rozwiązanie pozwala na efektywniejsze spalanie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.
Kolejnym ważnym elementem konstrukcji jest system bezpośredniego wtrysku paliwa. Dzięki niemu olej napędowy pod wysokim ciśnieniem trafia prosto do komory spalania, a nie jak wcześniej do kolektora dolotowego. Pozwala to na precyzyjniejsze sterowanie procesem spalania i obniżenie zużycia paliwa.
Układ tych technologii w połączeniu z zaawansowanym sterowaniem elektronicznym umożliwił stworzenie silnika o mocy 200 KM przy pojemności 2.0 l. Jednostka TFSI 200KM charakteryzuje się znakomitą kulturą pracy i osiągami przy stosunkowo niewielkim apetycie na paliwo jak na silnik o podobnych osiągach.
Budowa i działanie turbosprężarki
Sercem układu doładowania w silniku TFSI 200 KM jest turbosprężarka. Składa się ona z dwóch elementów – turbiny i sprężarki połączonych wspólnym wałem. Zadaniem turbiny jest wykorzystanie energii spalin do obracania wału. Natomiast sprężarka zassane powietrze spręża (zwiększa jego ciśnienie).
Im więcej spalin popłynie przez turbinę, tym szybciej będzie się obracać wał, a co za tym idzie sprężarka będzie mogła dostarczyć więcej sprężonego powietrza do cylindrów. Turbosprężarka reaguje więc bezpośrednio na zapotrzebowanie silnika na powietrze i pozwala mu oddychać pełną piersią przy dużym obciążeniu.
Moc i osiągi silnika 2.0 TFSI 200 KM
Silnik TFSI 200 KM to jednostka, która z powodzeniem łączy wysoką moc z oszczędnością. Osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 320 Nm w zakresie od 1500 do 4200 obr./min. Pozwala to na elastyczną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów.
Maksymalna moc 200 KM jest osiągana przy obrotach 4300-6000 obr./min. Jednostka rozwija bardzo dobre osiągi umożliwiając rozpędzenie auta do 100km/h w czasie poniżej 8 sekund w przypadku niektórych modeli. Z drugiej strony nie jest to typowy silnik sportowy nastawiony wyłącznie na osiągi.
Czyż nie fantastycznie byłoby poczuć się jak jeden z bohaterów, tych pełnych akcji produkcji, prowadząc samochód napędzany tak potężną jednostką?
Czytaj więcej: Jak uniknąć nadmiernej prędkości? Oto najskuteczniejsze metody
Dla fanów "Szybkich i Wściekłych", którzy cenią sobie nie tylko szybką jazdę, ale również dobre kino, polecamy stronę alltube.io. Znajdziecie tam szeroką gamę filmów i seriali, w tym wszystkie części tej kultowej serii. To idealne miejsce, aby po emocjonującej jeździe zasiąść wygodnie w fotelu i przeżywać przygody ulubionych bohaterów na ekranie.
Z drugiej strony nie jest to typowy silnik sportowy nastawiony wyłącznie na osiągi. Dzięki zastosowanym technologiom udało się połączyć dynamikę z bardzo dobrą kulturą pracy i stosunkowo niewielkim jak na te osiągi zapotrzebowaniem na paliwo. Jednostka sprawdza się zarówno w trasie jak i w mieście, gdzie docenimy elastyczność i niskie obroty na biegu jałowym.
Dzięki zastosowanym technologiom udało się połączyć dynamikę z bardzo dobrą kulturą pracy i stosunkowo niewielkim jak na te osiągi zapotrzebowaniem na paliwo. Jednostka sprawdza się zarówno w trasie jak i w mieście, gdzie docenimy elastyczność i niskie obroty na biegu jałowym.
Spalanie silnika 2.0 TFSI 200 KM
Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania udało się znacząco obniżyć zużycie paliwa w stosunku do klasycznych silników o podobnej mocy.
W cyklu mieszanym jednostka TFSI 200 KM potrafi palić średnio 8 litrów oleju napędowego na 100km
.
Jest to wartość, którą trudno porównywać z Dieslami sprzed kilkunastu lat. Świadczy ona o dużej efektywności tego silnika.
Oczywiście przy dynamicznej jeździe w trybie sportowym spalanie wzrośnie do około 10-11 litrów. Z drugiej strony przy spokojnej jeździe autostradowej ze stałą prędkością 100-120 km/h możemy zejść nawet poniżej 7 litrów.
W porównaniu do benzynowego odpowiednika, czyli silnika 2.0 TFSI o mocy 200 KM, jednostka diesla charakteryzuje się średnio o 1-2 litry na 100 km niższym zapotrzebowaniem na paliwo.
Silnik 2.0 TFSI 200 KM - opinie kierowców
Silnik TFSI 200 KM cieszy się bardzo dobrymi opiniami wśród kierowców. Doceniają oni przede wszystkim świetną kulturę pracy tej jednostki. Silnik jest cichy i delikatny w działaniu, zwłaszcza przy spokojnej jeździe. Wibracje są minimalne, a wyczuwalne drgania pojawiają się dopiero przy większych obrotach.
Kierowcy chwalą również elastyczność tego silnika, pozwalającą na sprawną jazdę bez konieczności nieustannej gimnastyki ze skrzynią biegów. Szeroki zakres maksymalnego momentu obrotowego sprawia, że silnik z łatwością reaguje na gaz nawet na wyższych przełożeniach.
Oczywiście nie brakuje także pochwał pod adresem świetnych osiągów. Wielu kierowców docenia fakt, że moc 200 KM w dieslu nie pociąga za sobą jakiś większych kompromisów jeśli chodzi o spalanie czy wygłuszenie.
Porównanie z silnikiem TSI 200 KM
Silnik 2.0 TSI 200 KM to benzynowa jednostka napędowa o zbliżonej charakterystyce do silnika TFSI. Różni się on przede wszystkim brakiem turbosprężarki. Moc 200 KM osiąga dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, który poprawia parametry silnika.
Silnik | 2.0 TSI 200KM | 2.0 TFSI 200KM |
Moc maksymalna | 200 KM | 200 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 320 Nm |
Pojemność silnika | 2.0 l | 2.0 l |
Średnie spalanie | 8 l/100 km | 7 l/100 km |
Jak widać obie jednostki napędowe są do siebie zbliżone jeśli chodzi o parametry techniczne. Silnik TFSI ma nieco wyższy maksymalny moment obrotowy co przekłada się na lepsze osiągi. Z kolei jednostka TSI charakteryzuje się nieco niższym spalaniem w cyklu mieszanym.
Obydwa motory należą do czołówki silników do aut kompaktowych i średniej wielkości. Zapewniają świetną dynamikę jazdy przy rozsądnym zużyciu paliwa. Wybór między nimi zależy głównie od preferencji dotyczących rodzaju paliwa i charakterystyki silnika.
Który silnik 2.0 200 KM wybrać - TFSI czy TSI?
Decydując się na zakup auta z jednostką 2.0 o mocy 200 KM stajemy przed wyborem pomiędzy silnikiem benzynowym TSI a dieslem TFSI. Który z nich będzie lepszy?
- Silnik TFSI ma wyższy maksymalny moment obrotowy, co przekłada się na lepsze przyspieszenie i elastyczność.
- Jednostka diesla charakteryzuje się niższym spalaniem szczególnie w trasie.
TFSI wyróżnia się kulturą pracy - jest cichszy i delikatniejszy od benzynowego odpowiednika. Z drugiej strony w silniku TSI nie musimy martwić się o jakość oleju napędowego, jego filtry i wtryskiwacze.
Generalnie obydwa motory 2.0 200 KM to świetny wybór łączący dobre osiągi z rozsądnym zużyciem paliwa. Końcową decyzję warto oprzeć na własnych preferencjach dotyczących rodzaju paliwa, charakterystyki silnika i stylu jazdy.
Podsumowanie
Silnik 2.0 TFSI 200 KM to nowoczesna jednostka napędowa łącząca turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki temu osiąga wysoką moc przy stosunkowo małej pojemności skokowej. Charakteryzuje się dobrą kulturą pracy, elastycznością i rozsądnym zapotrzebowaniem na olej napędowy.
Moc maksymalna 200 KM pozwala na dynamiczną jazdę, czego potwierdzeniem są pozytywne opinie kierowców doceniających osiągi tej jednostki. Porównywalny z TFSI silnik benzynowy 2.0 TSI 200 KM różni się brakiem turbosprężarki, nieco niższym maksymalnym momentem obrotowym ale też nieznacznie mniejszym spalaniem.
Podsumowując, silnik 2.0 TFSI 200KM to udana konstrukcja łącząca dobre osiągi z rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo i wysoką kulturą pracy. Stanowi świetną jednostkę napędową do aut kompaktowych i średniej wielkości.
Artykuł dostarczył wszechstronnych informacji na temat budowy, osiągów, spalania i opinii kierowców na temat tego silnika. Zarówno miłośnicy diesli, jak i osoby nastawione na benzynę z pewnością znajdą w nim coś dla siebie.