Jak jeździsz
Zobacz
poprzednie kampanie
Jak jeździć lepiej?

Czy nadpobudliwość i ekspresja emocji to dobry pomysł na drodze?

Agresywne zachowania kierujących są powszechnym widokiem na polskich drogach. Negatywne emocje i zachowania udzielają się za kółkiem w najróżniejszych sytuacjach. Sytuacji nie poprawia fakt, że z każdym rokiem liczebność pojazdów na polskich drogach rośnie.

            Powstawanie złości należy upatrywać w temperamencie i osobowości samego kierowcy. Naturalnym jest przenoszenie za kółko negatywnych emocji dnia codziennego. Gorzej, kiedy ich upust przejawia się w postaci nieodpowiedzialnych i niewłaściwych zachowań względem innych uczestników ruchu. Dzisiejszy świat pędzi, żyjemy intensywnie, w pośpiechu. Wielu z nas zna sytuację, kiedy wsiadamy do samochodu i pędzimy na kolejne spotkanie. Korki uliczne powodują, że kolejny raz nie uda się dotrzeć na czas. Nie każdy kierowca potrafi podejść do takich sytuacji z dystansem i utrzymać nerwy na wodzy.

            Zachowania wywołujące agresję mogą występować przez nierespektowanie przepisów drogowych, nadużywanie klaksonu, prowokację gestem i słowem, utrudnianie wykonania ruchu, nagłe manewry drogowe, jazda na zderzaku itp. Każdy człowiek ma lepsze i gorsze dni, warto jednak w ekstremalnych przypadkach wziąć głęboki wdech i odpocząć chwilę przed jazdą. Sposobem na radzenie sobie z agresją za kółkiem jest jej ignorancja i stłumienie, zanim się pojawi. Polega na unikaniu prowokacji, zachowaniu zimnej krwi i braku reakcji na złośliwe postawy innych uczestników drogi. Złość, krzyk, nerwy nie wnoszą nic pozytywnego, ani też nie poprawią zaistniałej sytuacji. Zdecydowanie więcej korzyści za kółkiem osiągniesz uśmiechem, serdecznością i wyrozumiałością.

O projekcie „Jak Jeździsz”


Akcję Jak Jeździsz, promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie na drodze, Santander Bank Polska realizuje już od 2015 r. Projekt obejmuje przede wszystkim komunikację w mediach społecznościowych, ale także organizację wydarzeń w przestrzeni miejskiej angażujących lokalne społeczności do udziału w akcji. Za pośrednictwem fanpage'a Jak Jeździsz, który obserwuje ponad 130 tys. osób i przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na ciekawe, merytoryczne przekazy związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane są porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.
Kuba Giermaziak
Projekt Jak Jeździsz Santander Bank Polska zdobył główną nagrodę w konkursie European Excellence Awards 2018, wyróżniającym wybitne osiągnięcia w dziedzinie komunikacji i public relations.