Samochody

Brabus AMG GT i Mercedes AMG GT 63 S Brabus

Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk27.12.20237 min.
Brabus AMG GT i Mercedes AMG GT 63 S Brabus

AMG GT Brabus to połączenie mocy, osiągów i luksusu. Ten wyjątkowy samochód powstał we współpracy Mercedesa z tunerem Brabus i łączy w sobie innowacyjność, wydajność i wyczucie stylu obu firm. Został wyposażony w mocny silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów generujący 900 KM, pozwalający na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 3 sekundy. Dzięki licznym usprawnieniom AMG GT Brabus zapewnia jeszcze lepszą dynamikę jazdy i wzmocnione osiągi.

Kluczowe wnioski:
  • AMG GT Brabus łączy innowacyjność Mercedesa z wyczuciem stylu Brabusa
  • Samochód wyposażony został w mocny silnik V8 biturbo generujący 900 KM
  • Doskonała dynamika jazdy i wzmocnione osiągi dzięki licznym usprawnieniom
  • Luksusowe wnętrze z najwyższej jakości materiałów
  • Połączenie sportowego charakteru, osiągów i luksusu w jednym samochodzie

Silnik AMG GT Brabus

Sercem AMG GT Brabusa jest mocarny silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów, który generuje niebagatelne 900 KM oraz robi wrażenie maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 1250 Nm. To prawdziwa bestia, która pozwala na szaleńcze przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy i rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 350 km/h.

Inżynierowie Brabusa nie poprzestali jednak tylko na zwiększeniu mocy. Przeprojektowali również układ dolotowy i wydechowy, dzięki czemu silnik oddycha jeszcze swobodniej. Wzmocnili także jednostkę napędową, by poradziła sobie z dodatkowymi obciążeniami.

Układ wydechowy

W AMG GT Brabusie zastosowano wyjątkowy sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Ma on bardziej bezpośredni przebieg i zapewnia jeszcze mocniejsze brzmienie silnika V8 biturbo, zwłaszcza przy wysokich obrotach. Wydech sprawia, że prowadzenie tego samochodu jest jeszcze większą przyjemnością.

Układ wydechowy waży aż 9 kg mniej niż oryginalny. Przy tak dużej mocy liczy się każdy zbędny kilogram. Lżejszy wydech przekłada się na jeszcze lepsze osiągi i prowadzenie AMG GT Brabusa.

Stylistyka AMG GT Brabus

Brabus AMG GT to prawdziwa ikona stylu. Mocno rozbudowane nadwozie o szerokości aż 2 metrów robi ogromne wrażenie. Samochód zyskał nowy zderzak z dużymi wlotami powietrza, osłonę chłodnicy i spojlery. Wyróżnia się także opływowymi progami oraz widoczną z każdej strony przegrodą Carbon Diffusor z tyłu.

Kolejnym charakterystycznym elementem jest tylna klapa bagażnika z dużym spojlerem. Pozwala on nie tylko na poprawę aerodynamiki samochodu, ale także nadaje mu jeszcze bardziej agresywnego wyglądu.

Felgi

Brabus dodał również 21-calowe, 10-ramienne felgi Brabus Monoblock Z "Platinum Edition". Są wykonane ze stopów metali lekkich i ważą zaledwie po 8,8 kg. Kontrastują z czerwonymi zaciskami hamulcowymi, które także pochodzą z oferty tunera.

Co więcej, AMG GT Brabus otrzymał obniżone zawieszenie o ok. 25 mm dla jeszcze bardziej sportowego prowadzenia. Całość wygląda naprawdę imponująco i robi ogromne wrażenie.

Czytaj więcej: Zrozum Ile Czynnika do Klimatyzacji Potrzebuje Twoje Kia Ceed, Soul, Rio

Wnętrze AMG GT Brabus

Wnętrze AMG GT Brabus zostało wykończone niezwykle wysokiej jakości materiałami. Zastosowano liczne elementy z alcantary, włączając w to deskę rozdzielczą, center console, a nawet panele drzwi. Połączenie alcantary z karbonem i białymi przeszyciami prezentuje się obłędnie.

Obicia foteli pokryto zamszem, a ich boczki karbonowymi wstawkami. Zapewnia to doskonałe trzymanie ciała podczas dynamicznej jazdy. Fotele mają elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Również kierownica pokryta jest alcantarą i karbonem.

System multimedialny

Na pokładzie znalazł się dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10 cali. Obsługuje on zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Nie zabrakło również nagłośnienia klasy premium z 12 głośnikami.

Przy tak wyjątkowym wnętrzu, jazda Brabus AMG GT będzie nie tylko przyjemnością, ale i prawdziwą ucztą dla zmysłów.

Osiągi AMG GT Brabus

Brabus AMG GT i Mercedes AMG GT 63 S Brabus

Ze względu na 900 KM pod maską i lekko zmodyfikowaną aerodynamikę, osiągi AMG GT Brabusa są po prostu oszałamiające. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 2,9 sekundy sprawia, że dosłownie wgniata Cię w fotel, a do setki jesteś błyskawicznie.

Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 sekundy
Prędkość maksymalna 350 km/h
Moc silnika 900 KM

Na tym jednak nie koniec, ponieważ Brabus AMG GT rozpędzi się aż do 350 km/h. Przy tak dużych prędkościach zawieszenie i układ hamulcowy muszą dać z siebie wszystko. Na szczęście Brabus zmodyfikował oba układy, dzięki czemu prowadzenie jest pewne nawet przy granicznych prędkościach.

Technologia AMG GT Brabus

AMG GT 63S Brabus posiada szereg zaawansowanych systemów i rozwiązań technologicznych, które zwiększają komfort oraz czynią jazdę jeszcze bezpieczniejszą. Na szczególną uwagę zasługuje aktywny układ zawieszenia ABC (Active Body Control) odpowiedzialny za stabilność samochodu.

Kolejnym ważnym elementem jest system kontroli trakcji, który zapobiega poślizgom kół i utracie przyczepności. Przy tak dużej mocy pod maską jest to kluczowe. Układ hamulcowy został wzmocniony o czerwone 6-tłoczkowe zaciski marki Brembo.

Dzięki zaawansowanym systemom AMG GT 63S Brabus oferuje zarówno oszałamiające osiągi, jak i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.

Asystent jazdy Brabus

Samochód wyposażony jest dodatkowo w asystenta jazdy BrabusDrive, który kontroluje i optymalizuje wszystkie funkcje auta, aby zapewnić jak najlepsze doznania z jazdy. Obejmuje on funkcje tempomatu, asystenta pasa ruchu, systemu ostrzegania i wiele innych.

Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że nawet przy granicznych prędkościach czujesz się w pełni bezpiecznie i pewnie prowadzisz samochód.

Cena AMG GT Brabus

AMG GT w wersji Brabus nie należy do najtańszych aut. Jego cena zaczyna się od 300 000 euro, czyli ponad 1,4 miliona złotych. Zważywszy na osiągi oraz wyjątkową stylistykę, nie jest to jednak zawrotna kwota. Zwłaszcza, że podstawowa wersja AMG GT kosztuje już ponad 800 000 zł.

Co więcej, auto z tuningu Brabusa posiada unikalne cechy, których nie znajdziemy nigdzie indziej. Jeśli szukamy wyjątkowego połączenia luksusu, sportowego charakteru i oszałamiających osiągów, Brabus AMG GT wydaje się całkiem rozsądną inwestycją.

  • Cena startowa to 1,4 miliona złotych
  • Za unikalny tuning Brabusa warto zapłacić dodatkowe pieniądze

Podsumowanie

Brabus AMG GT to samochód, który łączy w sobie to, co najlepsze z Mercedesa i tuningu Brabusa. Pod maską znajdziemy mocarny silnik V8 biturbo generujący 900 KM. Pozwala on na szaleńcze osiągi - sprint do 100 km/h w 2,9 sekundy i prędkość maksymalną 350 km/h. Stylistyka tego auta zapiera dech - szerokie nadwozie, agresywny zderzak i charakterystyczna tylna klapa.

We wnętrzu również znajdziemy szereg smaczków - liczne wstawki z alcantary, karbonu i białych przeszyć. Fotele pokryto miękką skórą, a obicia ich boczków karbonowymi elementami. Ekran multimedialny i system nagłośnienia to klasa premium. Jazda Brabus AMG GT to nie tylko frajda, ale i uczta dla zmysłów.

Układy jezdne i systemy bezpieczeństwa również zostały zmodyfikowane, by sprostać osiągom tego auta. Mamy więc aktywne zawieszenie ABC, wzmocnione hamulce Brembo czy system kontroli trakcji. Mercedes AMG GT 63S Brabus oferuje zarówno oszałamiające wrażenia z jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Cena Brabus AMG GT startuje od 300 tysięcy euro, czyli około 1,4 miliona złotych. Biorąc pod uwagę wyjątkowość tego auta, wydaje się to całkiem rozsądnym wydatkiem. Jeśli szukamy czegoś ekskluzywnego, jest to strzał w dziesiątkę.

Najczęstsze pytania

Brabus AMG GT napędzany jest mocarnym silnikiem V8 biturbo o pojemności 4 litrów, który generuje 900 KM mocy oraz 1250 Nm momentu obrotowego. To prawdziwa bestia pozwalająca na szaleńcze osiągi.

Dzięki tunningowi Brabusa, AMG GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna to natomiast 350 km/h. Auto robi więc niesamowite wrażenie pod względem dynamiki.

Stylistyka tego auta zapiera dech. Mamy tutaj szerokie, agresywne nadwozie z charakterystycznymi elementami jak tylna klapa z dużym spojlerem. Auto wyróżniają również 21-calowe felgi czy widoczna carbonowa przegroda.

Wnętrze utrzymane jest w sportowym, a zarazem luksusowym klimacie. Znajdziemy w nim liczne alcantarowe i karbonowe elementy, białe przeszycia, a nawet dotykowy ekran multimedialny. To prawdziwa uczta dla zmysłów.

Cena Brabus AMG GT zaczyna się od około 300 tysięcy euro, czyli ponad 1,4 miliona złotych. Biorąc pod uwagę osiągi, stylistykę i wyjątkowość tego auta, nie jest to horrendalna kwota.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wszystko, co Musisz Wiedzieć o Jazdzie na Suwak - Kiedy, Jak i Dlaczego Jest Obowiązkowa
  2. Porysowany zderzak plastikowy - Jak naprawić plastikowy zderzak?
  3. Naprawa manualnych skrzyń biegów - Regeneracja i naprawa skrzyń biegów manualnych
  4. Sprawdzenie historii pojazdu ze Szwecji - VIN check online
  5. Porównaj Wymiary Samochodu Dostawczego i Busa - Znajdź Optymalne Rozmiary dla Twojej Firmy
Autor Elżbieta Bryk
Elżbieta Bryk

Jako kobieta-kierowca prowadzę bloga dla pań za kółkiem. Dzielę się doświadczeniami, poradami, ciekawostkami motoryzacyjnymi z perspektywy kobiety. Omawiam zagadnienia związane z bezpieczeństwem, wychowywaniem dzieci w ruchu drogowym, wizerunkiem kobiety za kółkiem.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Toyota Corolla - którą wybrać?
SamochodyToyota Corolla - którą wybrać?

Wybór nowego samochodu zawsze wiąże się z wieloma emocjami i wyzwaniami. Nawet jeśli wiesz, jaki chcesz model, zawsze pozostaje jeszcze decyzja odnośnie konkretnego wariantu. Nie inaczej jest w przypadku Toyoty Corolli, auta od lat będącego symbolem innowacji, niezawodności i świetnego designu. Która wersja będzie dla Ciebie najlepsza? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników
SamochodySilnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników

Opinie użytkowników na temat silnika 2.0 TDI 170 KM Common Rail, czyli konstrukcji stosowanej m.in. w Volskwagenach i Audi. Zebrane tu informacje o mocy i osiągach, zużyciu paliwa, kosztach eksploatacji oraz komforcie jazdy. Sprawdź, czy warto wybrać tę jednostkę napędową.